Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikana

Olin äitiyslomalla, kun sain diagnoosin ja leikkauksesta lähtien sairaslomalla. Eikä tosiaan olisi tullut mieleenkään olla töissä. On tämä sen verran raskasta. Taxosta olin reilun viikon niin uupunut ja tuli rytmihäiriöitä rasituksesta. CEFistä tuli etovaa oloa vielä lisäksi. Voimat on ollut tosi vähissä, tosin olen tytön kanssa joutunut silti aika paljon valvomaan. Muuten selvisin aika pienin oirein.

Enkä olisi omassa työssäni pystynyt olemaankaan infektioriskin vuoksi, olen myös hoitoalalla. Ja tuo päänuppikin käy sen verran hitaasti, että olisin ollut hengenvaarallinen potilaille. Ja muisti pätkii eikä keskittymiskykykään ole paras mahdollinen. Myös psyykkisesti en olisi pystynyt kohtaamaan potilaita eikä omaisia.

Jään nyt sairasloman (lokakuusta heinäkuuhun) jälkeen hoitovapaalle eli töihin paluu on ehkä edessä vasta ensi vuonna. Mutta kaikki ei ole samanlaisia, jotkut tarvitsevat työrutiineja selviytyäkseen. Mutta ei kannata kovin tarkkoja suunnitelmia tehdä, kun ei tiedä miten sytoputki menee. Eikä kannata ottaa työstä turhaa lisästressiä.

Voimia sinulle! mimi
mimi | 25.4.2007 klo 15:23:10