Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikana
Hei,Mielestäni työssäolo on hyvin yksilöllistä, reagoimme hoitoihin eri tavoin ja työtkin ovat kovin erilaisia. Itse olen ollut koko sairausaikani työssä. Munasarjasyöpäni puhkesi 1993, uusi siitä 7,5 vuoden päästä ja sen jälkeen muutamaa lyhyehköä taukoa lukuunottamatta on jatkunut keskeytyksettä. Saan nyt 7:ttä sytostaattilinjaa. Tällä hetkellä Caelyxiä(?).
Työni on ns. henkistä laatua, eli en joudu ruumiillisesti ponnistelemaan. Jos olisin sairaanhoitaja, tarjoilija tms. en varmaankaan olisi jaksanut olla työssä. Ensimmäinen hoito v. 93 vaati viikon poissaolon. Uuudemmat hoidot eivät niinkään pitkään, 2 - 3 päivään. Otan yleensä hoitoni keskiviikkona tai torstaina, joten viikonloppukin on vielä toipumisaikaa.
Haluan kuitenkin vielä korostaa sitä, että olen kestänyt kaikkia hoitoja (nyt jo yht. 53) hyvin. Alhainen hemoglobiini toki väsyttää ja laittaa sydämen hakkaamaan rapuissa, mutta silti työ on ollut henkireikä - pakko ajatella muutakin, kuin tätä sairautta. Lisäksi minulla on ollut hieno yksityinen työnantaja.
Se, jaksatko käydä työssä, on vain ja ainoastaan sinun jaksamisestasi riippuvaa.
Toivon sitä sinulle ja voimia, ei tähän elämä lopu!
Terveisin Onerva
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaOnerva
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaPäivä kerrallaan
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaPäivä kerrallaan