Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikana

Minulla myös sattui sillä tavalla hyvä tuuri, että sairastuin marraskuussa ja sain siten vajaa kaksi kuukautta täyttä palkkaa viime vuoden puolelta ja sitten tammikuun alusta myös pari kuukautta täyttä palkkaa. Se oli iloinen yllätys, koska olin varautunut, että täyttä palkkaa maksetaan vain kahdelta kuukaudelta eikä se ala alusta vuoden vaihtuessa. En ole aiemmin ollut pitkillä sairaslomilla enkä alussa jaksanut kiinnostua noista taloudellista asioista. Olin silloin niin masentunut ja mielessäni jo kaikesta luopunut. Mutta nyt maaliskuun alussa tuli sitten se osapalkka voimaan, joka on 2/3 osaa palkasta. Tietenkin palkka huononi huomattavasti, vaikka hainkin siihen veronalennuksen. Nyt se vielä ilmeisesti jonkin verran laskee, kun heinäkuussa menee Kelan korvaukselle. Mutta pääasia on nyt itsensä hoitaminen.

Olenkin miettinyt, että jos nyt tästä tokenen myöhäissyksyllä joskus töihin, niin voisi ajatella sitä vuoden 2007 alussa voimiaan tullutta osasairaspäivärahaa (vai mikä sen oikea nimi nyt onkaan?). Siinä voisi olla puolet töissä ja puolet sairaspäivärahalla. Luulen, että näin pitkän sairasloman jälkeen se voisi tehdä ihan hyvää. Minulla on jo niin pitkä työelämäputki takana, että olen jo hiukan väsähtänyt vaikka työstäni kovin pidänkin.

Työpaikallani on suhtauduttu tosi hienosti tähän pitkään sairaslomaani. Tänään viimeksi kävin siellä ja sain tosi hyvän vastaanoton. Varmasti se on osittain sääliäkin, kun tällaisen vakavan sairauden olen saanut, mutta on siinä mukana ihan oikeaa empatiaakin. Mutta päivä kerrallaan tässä mennään ja nyt toinen päivä viimeisestä sytosta menossa. Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin ja olo pirteä ja reipas noitten kortisonien ansiota varmaan.

Kehäkukka | 25.4.2007 klo 20:13:06