Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikana
Minä myöskin olen ollut sairaslomalla heti kun sain diagnoosin eli 13.11.06 lähtien. Tähän tietoon sairaslomani jatkuu 5.8.07 asti ja sekään ei riitä, koska sädehoidot jatkuvat vielä sen jälkeen.Voin sanasta sanaan yhtyä Kevätmielen sanoihin. Saan myös nuo järeät hoidot ja vaikka niistä olen selvinnytkin kohtalaisesti, olen kuitenkin saanut lähes kaikki sivuvaikutukset eka hoidosta mitä luetellaan ohjeissa. Siinä oli yksi sairaalareissukin sepsiksen takia. Myöskään infektioriksin takia en olisi voinut työskennellä sairaalasympäristössä. Minua jopa kiellettiin käymästä katsomassa sairaalassa olevia ystäviäni, kun olisin halunnut heitä ilahduttaa. Miten sitten olisin voinut siellä työskennellä 8 tuntia päivässä. Enkä olisi jaksanutkaan. Nukun hyvin huonosti ja tuo pääkoppakaan ei ole ihan täysissä voimissaan tällä hetkellä.
Mutta me olemme kaikki niin erilaisia. Jos mieli on kunnossa ja yöuni maistuu eikä hoidot ole siitä rankimmasta päästä, mikä ettei voisi käydä töissäkin. Kyllä tämä kotonaolokin joskus tympäisee. Se sairaus on enemmän mielessä. Toisaalta olen alkanut nauttiakin tästä vapaudesta, kun saa hoitojen välissä niinä hyvinä päivinä ihan keskittyä itseensä ja valvoa niin pitkään kuin huvittaa, kun aamulla ei ole mihinkään lähtöä. Olen siinä onnellisessa asemssa, että voin täysin keskittyä itseeni, kun lapset ovat jo maailmalla ja mieskin on päivät töissä. Viikonloppuisin tosin nuorin poikamme tulee aina kotiin.
Sinun pitää vaan omalla kohdallasi miettiä, mikä olisi paras ratkaisu. Voihan sitä sairaslomaa pyytää sitten tarvittaessa, jos tuntuu, ettei jaksa tai ettei peräti saakaan mennä töihin. Mutta monille työ on terapiaa. Kyllä minäkin alussa itkin ja kaipasin työtäni ja työkavereitani, mutta voimat ei yksinkertaisesti riittäneet. Henkinen puoli oli minulla se rankin. Fyysisesti voin ihan hyvin.
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaKehäkukka
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaPäivä kerrallaan
- Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikanaPäivä kerrallaan