Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TRAM-korjausleikkauksen jälkeen

Karhutar kyselit vatsalihasten kunnosta. Mielestäni ennen leikkausta kannattaa käydä esim. kuntosalilla ja hoitaa muutenkin vatsakorsettia kuntoon tulevaa varten.
Itselläni lihakset ovat leikkauksen jälkeen huonossa kunnossa koska en ole haavani vuoksi vielä täysin uskaltanut tehdä vatsaliikkeitä. Minun vatsani ja rintani alkavat olla aamuisin melko iisisti, mutta iltaan mennessä turvotus lisääntyy, varsinkin vatsa on hyvinkin pinkeä ja kireän oloinen. Olen yrittänyt päästä tukivyöstä eroon, mutta huomaan päivisin turvotuksen ja epämukavuuden tunteen lisääntyvän ellen käytä sitä. Lisäksi raskaammissa nostoissa käytän vyötä. Luulenkin että minulla on vatsan kanssa ongelmia pitempään kuin rinnan ja kainalon kanssa.
Lisäksi minulle on tullut viimeaikoina jonkinlainen väsymys, en enää millään jaksaisi näitä asioita. Olen alkanut kärsiä unettomuudesta, koen lähes paniikinomaista tunnetta iltaisin kun tuntuu ettei tästä enää tulekaan entiselleen. Miten te muut olette jaksaneet, onko esim. töissä ollut rajoituksia töiden suhteen? Kuinka kauan teillä on ajallisesti mennyt kunnes vatsa on ns.normaali?
Karhutar, meneppä jonkin aikaa taaksepäin tällä foorumilla sieltä löytyy kuviakin tramista. Rinnankorjausoppaassa on myös selkeitä kuvia ko. leikkauksesta.
Kirjoiteltaa rakkaat siskot kuulumisianne ja sytytetään yhdessä kynttilöitä surullisen Kauhajoen tapahtuman vuoksi. Syysterkuin: Leenastiina
Leenastiina | 24.9.2008 klo 18:30:34