Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TRAM-korjausleikkauksen jälkeen

Luin tuota sinun (nimimerkki mummotauti) sairaskertomustasi kauhulla, kovillapa olet ollut. Toivon totta totisesti että sinulle alkaisi parempi jakso ja saisit nauttia paranemisesta. Oletko minkä ikäinen, itse pelkäsin olevani jo liian vanha (50v.)operaatioon. Tosin 65v. taitaa olla vasta ikä jolloin TRAMIA ei enää tehdä. Onnenkauppaahan tämä tietysti on, koska isosta leikkauksesta on kyse. Mutta kyllä lääkärit ovat taitavia, samoin hoito osastolla. Te jotka harkitsette asiaa, älkää toki säikähtäkö meidän ongelmatapausten vuoksi. Ennen pitkää mekin tästä toivutaan. Minulle on lupailtu uutta nänniä noin puolen vuoden päästä, kunhan rinta laskeutuu ja muotoutuu kunnolla. Kipuja ja turvotusta saattaa olla vielä noin vuoden verran. Itselläni oli vatsaa sen verran että siitä riitti yhteen rintaan. Liian lihava tai liian laiha vartalo ei sovellu tramin tekoon. Ennen leikkausta treenasin paljon kuntosalilla ja yrtin nostaa kuntoani muutenkin. Tupakoitsijat nyt viimeistään kannattaa lopettaa tupakanpoltto riittävän verenkierron takaamiseksi.
Lähiaikoina pitäisi hankkia hyvät urheiluliivit jotka tukisivat mahdollisimman paljon rintaa, kunhan vain osaisi ostaa sopivat, ovat melko hinnakkaita. Uusiorinta on myös hyvin kylmänarka, rinta kannattaa suojella hyvin tuulelta ja kylmältä. Itse olen alkanut nimittää uutta rintaani mummoksi, koska sitä kolottaa, turvottaa ja paleltaa kuin vanhaa ihmistä konsanaan. Jaksellaan rakkaat kanssasisaret.
Leenastiina | 10.9.2008 klo 17:38:44