Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TRAM-korjausleikkauksen jälkeen

Hei Lenni ja muut,

Sain yllättäen peruutusajan TRAM-leikkaukseen toukokuussa (rinnanpoisto pari vuotta aikaisemmin). Olen samaa mieltä monen muun kanssa, että operaatio kannatti vaikka toipumisaika suhteellisen pitkä onkin. Olin myös onnekas, eli kaikki meni ilman komplikaatioita ja haavat paranivat hyvin. Arpiin kyllä tulee keloidi-kasvua, mihin käytän silikooniteippejä. Teen vieläkin vatsalihasliikkeitä varovaisempina versioina ja rauhalliseen tahtiin, mutta muuten vatsa on parantunut hyvin eikä kiristä enää. Riippuu aika paljon vatsan mallista, miltä lopputulos näyttää. Oma arpeni on siisti, lonkkaluusta toiseen ja pömppömaha on poissa vaikka epäilen ettei se ole pysyvä tila...

Vatsan kudoksesta rakennettu rinta on todella aidon tuntuinen ja muotoinen, ja olin helpottunut päästyäni proteesin kanssa puuhaamisesta niin hyviä kuin nykyään ovatkin. Tuntoa rinnassa ei ole, enkä tiedä tulee ikinä. Nyt odottelen nännirekontstruktioon kutsua ja kysynkin Lenniltä, miten tuo nänni oikein tehtiin käytännössä ja mistä siihen otettiin materiaali?
tasse | 17.9.2008 klo 13:09:51