Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellä
Heippa Kissa,tuttuja tunteita meille kaikille näillä sivuilla kirjoitteleville. Alussa pää on niin sekaisin ja koko ajan itkettää ja pelottaa. Odottaminen on vaikeinta kun ei vielä tiedä minkälainen syöpä on ja onko se levinnyt jonnekin. Koko kroppa tuntuu olevan täynnä syöpää ja epävarmuus omasta ja läheisten tulevaisuudesta aiheuttaa hätää ja huolta. Sitten kun juna nytkähtää liikkeelle helpottaa, leikataan ja hoidot alkaa. Me saamme hyvää hoitoa Suomessa ja kaikki mahdollinen tehdään, että syöpä saadaan parannettua.
Minut leikattiin syyskuussa, osapoisto ja kainalon tyhjennys, ärhäkkää lajia oleva hormoninegatiivinen syöpä, uusiutumisprosentti minun kohdallani 90%, mutta silti uskon ja luotan siihen, että paranen täysin ja saan elää vielä vuosikymmeniä. Lääketiede kehittyy koko ajan ja uusia hoitoja kehitetään entisten lisäksi.
Hoitoputken alettua kaikki menee omalla painollaan eteenpäin. Itseäni ahdistaa enemmän hoitojen jälkeinen aika, kun kaikki on tavallaan ohi ja olet ns. terve, ei ole enää sitä turvallisuuden tunnetta kuin hoitojen aikana, mutta eiköhän siihenkin totu sitten aikanaan. Mulla kaksi sytoa takana ja ihan hyvin olen niistä selvnnyt, hyvin pienillä sivuoireilla, jotka kestää kyllä ihan hyvin. Pitkä taival on vielä edessä ja sinulla vasta alussa, mutta aika menee yllättävän nopeasti ja ihminen on kumman sopeutuva kunhan alkujärkytyksestä selviää.
Ikävää että sairastuit, mutta tervetuloa vertaistesi joukkoon tälle palstalle. Muista että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan!
Tsemppiä ja häntä pystyyn, kyllä tästä selvitään!
T:Kisuliini
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläpäivänsäde
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläiirisrukka
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläkevätmieli
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläKisuliini
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätuutikki-t
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätähtitaivas