Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellä
Hei Kaarina!Syöpä aina pysäyttää, mutta onneksi tänä päivänä on tosi hyvät hoidot ja meidän rintasyöpään sairastuneiden ennuste tosi korkea eli 80 % selviäminen, 5 vuoden seurannassa. Se tieto lohdutti ja auttoi ainakin minua jaksamaan siinä vaiheessa kun sairastuin.
Alussa tietysti olo oli kuin pysäkillä ja mieliala vaihteli ja itketti, mutta hoitosuunnitelmien selkiydyttyä ja niiden alettua oli jo helpompaa.Odottavan aika on aina pitkä.
Minulla syöpä todettiin 5 1/2 vuotta sitten, leikkauksella selvisin (kokopoisto), kainalot olivat puhtaat, joten kainaloja ei tyhjennetty. Liitännäishoitoja en tarvinnut.
Olen saanut 2 1/2 v sitten uuden tram-rinnan (vatsan ihosta), eilen tatuoitiin nänni ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Kontrolleissa käyn 8 kk välein.
Elän tätä päivää ja nautin kaikesta. Pyrin toteuttamaan omia unelmiani, jahkailut, sitku-elämän, olen jättänyt.
Täältä keskustelupalstalta olen saanut tietoa ja henkistä tukea, todella hyvä paikka jakaa kokemuksia.
Voimia sinulle ja lämmin halaus!
Leikkaussalissa oli enkeli - vähän ennen leikkaustani, nukahtamista, hoitaja sanoi minulle: " Kyllä sinä selviät, minäkin olen selvinnyt!" Sitä lämmintä kohtaamista en unohda koskaan!
Nimimerkkini on synkänlainen, mutta tälle palstalle oli vaikea päästä. Nimet olivat hyvin positiivisia ja aina varattuja. Kokeilin Iirisrukkaa ja sillä pääsin läpi eli siksi Iirisrukka, vaikka elämä tällä hetkellä mallillaan.
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläpäivänsäde
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläiirisrukka
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläkevätmieli
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätuutikki-t
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätähtitaivas