Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellä
Hei!Tunteesi ovat tuttuja ja vuoristorataa tämä tosiaan tuntuu olevan.Kirjoittelin juuri viime viikolla tänne,että nyt meinaa henkinen kantti pettää ja nyt menen taas paremmilla fiiliksillä lisätietoja saatuani. Löydät noita minunkin kirjoituksiani tunteistani nimimerkilläni.Paljon en ole toisia pystynyt täällä tukemaan näin alkutaipaleella,mutta itse olen saanut todella hurjasti tukea. Kun asiat etenevät ja saa tietoa,hoitosuunnitelma tehdään,helpottui minun oloni ainakin tänään hetkeksi.
Olin tänään syöpäpoliklinikalla ensimmäisellä lääkäri käynnillä ja purskahdinpa heti kättelyn jälkeen itkemään hänen kysyessään jaksamistani. Henkiseti kerroin olevani aivan rikki ja epätietoisuus/pelko leviämisestä ovat sekoittaneet pääni täysin.Mieheni meinasi odotustilassa ruveta itkemään ja sanoi,ettei kestä tätä. Osui tosi fiksu onkologi,joka ilmoitti meille tämänjälkeen nyt olevan hyviä uutisia. Luustokuvauksesta ja vartalon TT-kuvasta ei löytynyt etäispesäkkeitä,vaikka imusomukkeista 11/17 oli sairastunutta. Tämän jälkeen käytiin yhdessä läpi patologin vastaukset,paitsi osa puuttui vieläkin ja tulevat hoidot. Lohduttava lause onkologilta oli,että olemme ajoisa liikkeellä ja tauti parannettavissa. Tuumorin koko oli isompi kuin UÄ:ssä arvioitu. Tiedän,että suuri uusiutumisriski on olemassa,mutta tällä hetkellä en halua liikaa tujottaa ennusteita ja tilastoja vaan kerätä voimia tuleviin hoitoihin ja uskoa ja toivoa parasta.
Sinullekkin toivon jaksamista ja muista,että samoja tunteita ja pelkoja täällä koetaan ja jaetaan voimia jaksamiseen.
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläpäivänsäde
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläiirisrukka
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tielläkevätmieli
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätuutikki-t
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätinttinen
- Re: Ensimmäiset askeleet tällä tiellätähtitaivas