Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Kokemuksia Terho-kodista

Hei,

Minulla on todella hyviä kokemuksia Terhosta. Mieheni kuoli viime vuonna maaliskuussa ja vietin hänen kanssaan Terhossa yhteensä 6 viikkoa yötä päivää (siis asuin siellä). Näin monta kuolemaa, tutustuin henkilökuntaan ja kaikki rutiinit siellä tulivat todella tutuksi. En voisi kuvitella kuolevalle parempaa hoitopaikkaa. Vaikka minun ei tosiaankaan olisi tarvinnut niin halusin itse hoitaa miestäni mahdollisimman paljon, esim. pesut, rasvaukset, vessakäynnit jne. Myös minusta pidettiin hyvää huolta, tuotiin ruokaa, juteltiin, tarjottiin olkapäätä jota vasten itkeä. Henkilökunta kyllä huomasi aina jos väsyin liikaa ja passitti minut kotiin lepäämään muutamaksi tunniksi. Aina kuitenkin järjestivät vapaaehtoisen mieheni seuraksi, koskaan hänen ei tarvinnut olla yksin. Kipu- ym. lääkitystä sai aina lisää kun vain pyysi. En voi koskaan kiittää tarpeeksi siitä huolenpidosta...

Sitten eräänä aurinkoisena maaliskuun sunnuntaiaamuna hän nukkui rauhallisesti pois, tiesin jo edellisenä iltana, että kohta kaikki on ohi.... Sain kuitenkin viettää hänen kanssaan viimeiset viikot turvallisessa ja ihanassa paikassa.

.... ja aamulla enkeli tarttui hänen hauraaseen käteensä ja sanoi; "tule, minä vien sinut kotiin".

Mimilla | 9.8.2006 klo 12:36:19