Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Kokemuksia Terho-kodista

Muistan Sinut Surusilmä ja tyttäresi Terhosta,kun omaisille oli järjestetty yhteinen tapaaminen tammikuussa -06.
Olin äitini kanssa siellä tilaisuudessa.Niin raskaat oli askeleet kun lähestyin Terhoa,että olin kääntyä pois.Mutta sain raahattua itseni sinne.
Lämmin tunnelma vallitsi omaisten ja niiden muutaman hoitajan kesken jotka siinä tilaisuudessa olivat.Sen pystyi aistimaan.
Mutta meillä jäi ulkopuolinen olo.Jopa äitini kiinnitti sellaiseen huomiota,että muita siellä olleita henkilökunta lämpöisesti halasi.Ei meitä.En tiedä miksi näin oli.Emme olleet Jarmon Terhossa ollessa "hankalia"omaisia.
Niin erilaisia kokemuksia meillä voi olla.Niinkun kirjoitin aikaisemmin,olin Terhosta kuullut etukäteen pelkkää hyvää.Mutta meidän kokemukset eivät olleet positiivisiä.Odotukset oli niin korkealla,mutta rymisten tultiin alas.
Jotenkin tässä syyllisyydessä jossa elän,tunnen siitäkin huonoa omaatuntoa,että koen Terhon hoidon huonoksi ja riittämättömäksi Jarmon kohdalla.Toivon todella,että Jarmolle jäi hyvä mieli.Se on kuitenkin tärkeintä.

Toivon Sinulle ja perheellesi paljon voimaa ja jaksamista.
Olette niin suuren menetyksen kohdanneet,kun kaksi rakastanne on luotanne poistuneet.
Lämpöisiä ajatuksia.

Kristiina
Kristiina | 26.6.2006 klo 13:55:18