Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Kokemuksia Terho-kodista
Todellakin erilaisia kokemuksia voi olla. Itse olen hoitanut työssäni "terminaalivaiheen" potilaita- Oman isäni kohdalla petyin pahasti terveydenhuoltojärjestelmään. Miten meille hoitajille koulutuksessa opetetaan kaikki hienot teoriat potilaan ja perheen kohtaamisesta ja hoidon jatkuvuudesta, kun todellisuus on aivan muuta?????(Isäni asui Helsingissä, eli kokemukseni hänen hoidostaan ja oma työkokemuksenikin on suurilta osin sieltä. )
Pahinta minusta on ollut koko aikana se, että ketään hoitajaa tai lääkäriä ei ole kiinnostanut kokonaistilanne, ei potilaan tilanne eikä läheisten. Psyykkistä tukea ei ole tarjottu kenellekään meistä koko isäni sairauden aikana ( Alk. loka2005- päättyi 20.6.2006)
Toki tiedän, että tässä surussa tekee mieli syyttää kaikkea mahdollista, mutta siitä ei ole kysymys. Mielestäni vaan on paljon epäkohtia teorian ja käytännön välillä!! Pelottaa- mitä jos itse sairastun syöpään ja minunkin kohdallani hoito ja kohtelu on pompottelua sairaalasta toiseen, lääkäriltä toiselle, ilman mitään vastuuta tai yritystä hoitaa asiat potilaalle ja perheelle parhaalla mahdollisella tavalla? Sairaus ja kärsimys jo yksinään ovat tarpeeksi.
- Kokemuksia Terho-kodistaKristiina
- Re: Kokemuksia Terho-kodistaOmainen
- Re: Kokemuksia Terho-kodistayksin jäin
- Re: Kokemuksia Terho-kodistasurusilmä
- Re: Kokemuksia Terho-kodistaKristiina
- Re: Kokemuksia Terho-kodistaharmitalvi
- Re: Kokemuksia Terho-kodistaKatinka
- Re: Kokemuksia Terho-kodistasurusyksy
- Re: Kokemuksia Terho-kodistakukkaveera
- Re: Kokemuksia Terho-kodistatuulapirkko
- Re: Kokemuksia Terho-kodistaAurinko
- Re: Kokemuksia Terho-kodistatuulapirkko