Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Suru ei lähde pois surematta, suru tarvitsee aikaa
Mun kirjotus oli ehkä niin pitkä ettei kukaan jaksanut sitä lukea loppuun tai kommentoida. Ja ehkä mä osittain kirjotinki vähän niinku itselleni samalla ja käsittelin surua samalla ja itkin.Perjantaina kävin työterveyslääkärillä hakemassa lisää sairaslomaa. Onneksi oli käynyt aiemmin viikolla diakonin ja psykologin kanssa juttelemassa, muuten käynti olisi olut vielä raskaampi. Se jatkoi mun sairaslomaa viikolla ja sanoi, että munlaisille nuorille aikuisille määrätään pitkiä sairaslomia äärimmäisen harvoin. Hänen tyylinsä hoitaa tilanne oli että nopeesti ja tehokkaasti hoidettaisiin mun työkuntoiseksi. Mielialalääkettä nassuun ja tehokkaasti psykologille monta kertaa viikossa niin kohta olen jo työkuntoinen.
Mä yritin kertoa että mun uupumustila johtuu siitä että mun surulleni ei ollut syksyllä tilaa ja piti olla vahva ja jaksaa ja että työssä lasten parissa unohdin omat tarpeeni kun tunnollisena kasvatin lapsia ja siksi väsyin kun en öisin nukkunut kunnolla ja stressitaso oli tosi korkea. Silti lääkäri oli sitä mieltä, että tarvitsee vaan lääkkeillä hoitaa mun masennus pois ja simsalabim ja olen taas työkuntoinen. En mä edes ole masentunut, uupunut kylläkin, mutta se voi muuttua masennukseksi jos en osaa nyt rauhoittaa elämääni. Mä en halua nopeasti ja tehokkaasti piristyä, mun mielenterveys on tärkeämpää kuin työ, en ole korvaamaton.
Harkitsen irtisanoutumista töistä, en halua että mä saan taas viikon päästä mennä kerjäämään sairaslomaa, joka mulle kuuluu ja jota oikeesti tarvitsen.Ja helpompi noille on töissäkin jos saa mun tilalle sijaisen, ku ei sairaslomien ajaks palkata sijaisia, kaupunki säästää.
Olisimpa osannut hidastaa tahtia syksyllä ku äiti kuoli, silloin asiat ois nyt paljon paremmin enkä ois ehkä uupunut. Oi tyhmää yrittää olla vahva ja vaan jaksaa hammasta purren :(
- Re: Suru ei lähde pois surematta, suru tarvitsee aikaaleijonalintu
- Re: Suru ei lähde pois surematta, suru tarvitsee aikaaAurinko paistaa
- Kiitos teilleanie
- Re: Kiitos teillepeppi-76
- Re: Kiitos teilleapila
- Re: Kiitos teillePäivi