Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Odottavan aika on tooodella pitkä
Hei Hipsurouva!Todella ikäviä uutisia sinulla! Onneksi tulin käymään tällä palstalla tänään niin ehdin pitämään sulle peukkuja huomiselle! Ja vielä juuri ennen joulua joudut kuuntelemaan koska alkaa sädehoito! Tuo pään alueen sädetys on aika kurja juttu, mun isälle sitä aikanaan annettiin. Mun isälläkin oli nimittäin aikanaan eräänlainen aivokasvain.
Nuo puhelimessa annetut tiedot on aina aika epävarmoja, ensinnäkin puolet niistä menee ohi korvien ja puolet unohtuu melko pian. Mä olen pyrkinyt siihen, että mun mieheni pääsisi mukaan ainakin ratkaisevimmille lääkärissäkäynneille. Itseltä kun tahtoo joskus mennä moni asia yli ymmärryksen, ja aina jää jotain kysymättä.
Mun epilepsia on aika hyvin hallinnassa tällä hetkellä. Topimax-annostusta lisättiin lokakuun lopussa ja aluksi oli kaikenlaista sivuoiretta. Tasapaino oli ihan hakusessa, silmiä särki ja oksetti. Pikkuhiljaa olo on tasoittunut ja kohtausten väli on nyt jopa 2-3 vkoa. Siis pientä oikean käden ja kasvojen oikean puolen nykimistä ja kouristelua. Semmoisen ilmiön olen huomannut, että aina kun mulla on lääkeannostusta nostettu, niin siitä n. kuukausi eteenpäin mä olen saanut yhden isomman kohtauksen. Eli sellaisen joka kestää n 2.min, oikea käsi kramppaa niin että ottaa kipeää, myös jalka kramppaa, ei mene taju, mutta henki ei meinaa kulkea. Tietysti jos mä jotain tällaista teoriaa menen jollekin lääkärille esittämään, niin se tyrmää sen oitis. Parempi varmaan pitää vaan omana tietonani, mutta toisaalta minä itsehän itseni parhaiten tunnen.
Kuntoutustyöryhmän tapaaminen oli ihan hyvä homma, päästiin taas vähän eteenpäin mun työllistymisessä. Nämähän on vaan vähän hitaita nämä byrokratian rattaat. Ihan positiivinen fiilis jäi. Vähän vaan mua jännittää mitä mun entinen työnantajani sanoo (mulla on siis työsuhde edelleen voimassa, mutta siihen firmaan mä en todellakaan enää mene), kun ne huomaa, että mä en olekaan tulossa niille työkokeiluun ilmaiseksi työvoimaksi.
Koita nyt kuitenkin Hipsurouva saada nämä ikävät asiat pois mielestäsi vähäksi aikaa ja koita nauttia joulusta. Se on varmasti vaikeaa, kun on juuri kuullut tuollaisia uutisia.
Odottelen kuulumisiasi:)
Hyvää Joulua!
- Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkäpippuri
- Re: Odottavan aika on tooodella pitk�hipsurouva