Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Odottavan aika on tooodella pitk�
Hei Hipsurouva ja Saara ja muutkin!Hyvää tätä vuotta kaikille! Sinulla Hipsurouva on ilmeisesti ainakin ensimmäiset sädehoidot menneet hyvin, päättelin tuosta toisen aiheen kirjoituksestasi. Mitenkäs tämä viikko on mennyt?
Minulla tämä joulun ja välipäivien ja uuden vuoden aika on mennyt ihmetellessä aivan toisenlaista ongelmaa, nimittäin kuukautiseni ovat rutkasti myöhässä, mutta silti minulla on ollut tuhottoman kovia kuukautiskipuja. Olen käynyt mielessäni läpi kaikki vaihtoehdot raskaudesta (erittäin epätodennäköistä) munasarjasyöpään. Tällä viikolla pääsin lopulta gynekologille, ja hän oli kohtuullisen varma, että epäsäännölliset kuukautiset johtuu epilepsialääkkeistä! Eipä Ollut tullut mieleenikään! Mitään muuta vikaa ei löytynyt, enkä ole raskaanakaan. Topimax-lääkkeen haittavaikutuksista sitten löysin maininnan aiheesta. Ihme, ettei ongelma ole tullut esiin aiemmin, eikä kukaan ole asiasta koskaan maininnut.
Olen samaa mieltä kanssasi Saara, että meille sekä syöpää, että epilepsiaa sairastaville on aika vähän tukea tarjolla. Vertaistuki on aina tärkeää, siksi minäkin tällä palstalla pyörin, kun olen vihdoin löytänyt joitakin ihmisiä, joilla on samat sairaudet kuin minulla. En olekaan ainoa "kummajainen". Aina, kun käyn syöpäyhdistyksen tapaamisissa, minusta tuntuu, että muut kauhistelee, että tolla on vielä epilepsiakin...
Ja taas kun käyn epilepsiayhdistyksessä olen ulkopuolinen, kun sillä on se syöpäkin... Olin syksyllä 04 eplepsialiiton kuntoutuskurssilla, ja se oli ihan hyvä juttu. Olen sairastanut epilepsiaa vasta vähän yli 2 vuotta ja nyt vasta kohtaustilanne on saatu kutakuinkin hallintaan. Pitäisi pikkuhiljaa palata työelämään (jos siitä nyt tulee mitään). Eli kyllä mulla on tämä sopeutuminen vasta ihan aluillaan. Sen sisäistäminen, että mä elän lopun eläämääni syövän kanssa, on vasta hiljattain iskostunut tajuntaan. Ei sitä oikeen voi kaikkea käsitellä kerralla.
Kaikkea hyvää sulle Hipsurouva, voimia ja koita kestää!
Kirjoittele kuulumisiasi kun jaksat!
- Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitk�pippuri
- Re: Odottavan aika on tooodella pitk�hipsurouva