Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Odottavan aika on tooodella pitkä
Moikka ,Luin teidän keskustelua epilepsiasta ja yleensäkin kohtauksista. Itselläni löytyi gradus 3 oleva kasvain 2004 epilepsia kohtauksen yhteydessä. Kasvain leikattiin ja annettiin sädetys.Nyt käyn kontrollissa puolen vuoden välein , koska hyvin suurella varmuudella kasvain tulee uusiutumaan jossakin vaiheessa ja tällöin otetaan solunsalpaajahoito käyttöön.
Epilepsian kanssa pärjään vaihtelevalla menestyksellä syön Trileptal lääkettä 1200mg päivässä ja neurologin mukaan annosta voidaan vielä tarvittaessa lisätä.Kävin myös epilepsia liiton sopeutumisvalmennus kurssilla , jota voin kyllä suositella kaikille. Itse sain siitä paljon voimia ja monta uutta ystävää ympäri suomea.
Eli ottakaa rohkeasti yhteyttä epilepsia yhdistykseen , sieltä saa mm. paljon erilaisia julkaisuja sekä vertaistukea.
Masennuksen kanssa olen myös taistellut kovasti. Nyt olen juuri parhaillaan kahden viikon sairaslomalla ja tiistaina palailen taas työelämään. Olen huomannut että tasaisen välein vajoan johonkin masennus tilaan. Mutta onneksi ainakin vielä, olen sieltä liikunnan avulla päässyt ylös. Myös arkirutiinien pyöritys on minulle tietynlaista terapiaa.
Minulla on myös magneetikuvaus lokakuun alussa joten samanlaista odotusta ja pelkoa on täällä minulla , mutta jotenkin sitä pitäisi ajatella että onneksi meitä kumminkin seurataan näin hyvin.On ainakin hoito sitten heti saatavilla.
Mukavaa syksyn odotusta
Sari
- Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkäsaara
- Re: Odottavan aika on tooodella pitk�hipsurouva