Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Odottavan aika on tooodella pitkä

Hei pippuri ja paris,

Kiitos viesteistänne! Oli helpottavaa kuulla, että muillakin on ongelmia epilepsialääkityksen kanssa - kauheaa sanoa näin mutta kun muillakin on ongelmia samojen asioiden kanssa, niin omat ongelmat alkavat tuntua vähemmän häiritseviltä ja ahdistavilta. Kuten sanoit Paris, niin masennusoireita ei tahdo itse huomata, jollei seuraa tarkasti omia tuntemuksiaan. Itselläni ei ole masennuslääkitystä ja yritän pitää huolen siitä, ettei sitä tarvitsisi aloittaakaan. Olen kuitenkin huomannut, että 3,5 kk sairaslomalla olon jälkeen on käymässä kuten pelkäsin, eli minusta on tulossa patalaiska marisija. Päätin tehdä asialle jotain. Nousin tänään jo mieheni kanssa aamulla aikaisin ylös saadakseni taas päivärytmistä kiinni ja hankin myös mosaiikin tekemisen alkeiskirjan ja aion opetella tekniikan itsekseni. Vapaa-aikaa kun kerrankin on niin että piisaa...

Onko teille kerrottu tarkasti epilepsiasta? Minulle ei yksikään lääkäri ole kertonut asiasta oikeastaan yhtään mitään, jollei lääkityksen määräämistä lasketa siksi. Omat tietoni ovat peräisin netistä ja epilepsialiiton julkaisuista (liityin jäseneksi heti kun sain tietää asiasta). Epävarmuus ja tietämättömys ovat varmaan ainakin osittain syynä siihen, että epilepsiaoireet ahdistavat, vaikka isoja kohtauksia ei ole enää ollutkaan. Tilanne ahdistaa myös miestäni vaikkei hän sitä suoraan myönnäkään - tekemiseni ja liikkumiseni ovat koko ajan suurennuslasin alla ja hän kysyy heti voinnistani, mikäli huomaa jotain outoa.

Muuten, ke 11.10. Epilepsialiitto järjestää yhdessä Pääkaupunkiseudun kilpirauhasyhdistyksen kanssa Biomedicumissa luennon "Eväitä henkiseen jaksamiseen pitkäaikaissairauden kanssa", puhujana psykologi Pirkko Lahti. Aion mennä kuuntelemaan sen.

Sain viime viikolla kutsun magneettiin marraskuun lopussa, joten taas odotellaan. Kurjaa, mutta odottelun kanssa on taas vain jaksettava. Tottuukohan tähän ikinä?

Jaksamista teille molemmille!
hipsurouva | 20.9.2006 klo 21:30:39