Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Odottavan aika on tooodella pitk�
Moi Pippuri ja Saara ja muut,Seitsemän sädetystä takana ja olo on yhä oikein hyvä. Makuaisti lähti ilmeisesti lomalle mutta väliäkö tuolla, jos se vaikka hidastaisi vähän kortisonin aiheuttamaa syöpöttelyä. Toistaiseksi ei kyllä ole viitteitä siitäkään, kaikki kelpaa yhtä hyvin kuin ennenkin, maistui tai ei.
Kortisonin sivuvaikutukset tuntuvat kyllä päivä päivältä enemmän. Maha on ihan junkkerissa ja sitä turvottaa ihan vietävästi ja huomaan olevani melkoinen hajuhaitta ympäristölleni. Muistan kyllä saman ongelman edellisen kuurin ajaltakin mutta näköjään aika tosiaan kultaa muistot. ;)
Mielenkiinnolla odotan miten tiukka sädetysmaskista loppuaikana tulee, kun naaman kortisoniturvotus pääsee täysiin mittoihin. Maski oli alussa löysähkön oloinen mutta istuu jo nyt hyvin tiukasti kasvoille. Hoitajilla on jo ollut hiukan vaikeuksia saada lukkoja irti alustasta hoidon päätteeksi. Naureskelemme ajatukselle, että kuljen maski päässä sädetyksestä toiseen. :)
Minullakin kuukautiset olivat aina viikkotolkulla myöhässä puolen vuoden ajan epilepsialääkkeistä johtuen. Kortisoni (?) ilmeisesti palautti nekin ruotuun.
Epilepsiani on ollut syksyyn verrattuna tosi hyvin kurissa koko viimeisen kuukauden, kun olen syönyt kortisonia. Olen saanut vain kaksi pyörtymiskohtausta ja kumpikin liittyi selvästi tilanteeseen, jossa olin joutunut tsemppaamaan isommassa ihmisjoukossa useita tunteja. Lisäksi kortisonin aloittamisen jälkeen olen tuntenut itseni reippaammaksi ja selväpäisemmäksi kuin aikoihin. Plussat ja miinukset yhteenlaskettuinakin olen sitä mieltä, että kortisoni on hyvä lääke!
Vain 18 sädetyskertaa jäljellä, päivät pitenevät ja helmikuu alkaa kun hoidot ovat ohi. Sitä on mukava odotella! :)
- Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitkähipsurouva
- Re: Odottavan aika on tooodella pitk�hipsurouva