Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Odottavan aika on tooodella pitkä

Moro!

Minä sain kasvaimen leikkauksen jälkeen solunsalpaaja- eli sytostaattihoitoa, koska kasvainta ei saatu kokonaan pois. Aivokasvaimet ovat harvoin "selvärajaisia" eli on vaikeaa sanoa missä terve kudos loppuu ja missä syöpäkudos alkaa. Tähän epäselvään raja alueeseen sillä sytostaatti hoidolla ja ilmeisesti myös sädehoidolla yritetään vaikuttaa. Lääkärini sanoi, että kasvaimeni uudelleen kasvua pystytään lykkäämään 2-8 vuotta etteenpäin. Sitten katsotaan tilannetta uudelleen, mutta ilmeisesti vastaavanlaisia leikkauksia voidaan tehdä useampia ja houtovaihtoehtojakin riittää. Tietysti aivoleikkauksissa on aina omat riskinsä, eikä siitä kasvaimestakaan aina tidä mihinkäpäin se päättää ruveta kasvamaan. Mutta sitä nyt on turha ruveta etukäteen suremaan.

Minulla on myös erittäin hyviä kokemuksia noista sopeutumisvalmennuskursseista ja yhdistystoiminnasta yleensäkin. Olen saanut uusia ystäviä ja kukaan muuhan ei oikeen tajua näitä juttuja kuin saman kokenut.

Mukava kuulla muidenkin kuulumisia. Tsemppiä kaikille!
pippuri | 26.9.2006 klo 16:17:00