Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML

Vaapukka,
vertasin sun verikoetuloksia mun vastaaviin ja mun arvot melkoisesti huonommat, esim leukkarit aina alle viitearvon. Luulen, että siinä voisi olla syy, miksi käyn verikokeissa useammin. Tai sitten siinä, että (DNA-tutkimus, eli)BRC-ABL-fuusiogeenitutkimus ei kerro mulla kokototuutta. Täytyypä kysäistä ensi kerralla, kun menen lääkärille. Muistan että kerran sain kontrolliväliä kinuamalla pidemmäksi kun olin matkoilla, mutten muuten ollut aina tuon maksimissaan 6 viikkoa.
Huojentavaa lukea, että sullakin on samat sivuoireet ja lääkitykset kuin mulla. Kramppeja on tosiaan mullakin paljon ja voi olla useita kerrallaan. Harrastan avantouintia ja mielestäni se auttaa ehkäisemään kramppeja ennalta. Oletko huomannut mitään kikkaa, millä niitä saisi väheneen?
Mulle sitä parasetamoli-juttua on selittänyt yliopistosairaalan KML-expertti, noitahan on muutama vain Suomessa ja esim TAYSissa vain yksi. Mutta ihmetyttää tuo kirjava käytäntö.

Mukavaa ja aurinkoista kevättä kaikille, enköhän taas täällä välillä hillu palstalla, kun sain kirjautumisen onnistumaan :)
unikko | 10.4.2007 klo 15:27:57