Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Krampeista ja hemoglobiinista

Heissan kaikille!
tuossa edelliset puhui BCR-kokeesta. Juu,unohtivat edellisviikolla ottaa sen multa kokonaan. (Luuydintä multa ei heru mitenkään, mahtaako olla ollenkaan?)
Menin hematologille maanantaina, no olihan sentään hb(115)ja leukkarit otettu. Ei edes maksa-arvoja.
Lääkäri oli sitä mieltä, että hyvin voi sitä log-vastelukua odotella vielä 4 kk (eli siis yht. 7 kk), mutta jos haluan, se otetaan pian. No halusin tietenkin, olen niin vainoharhainen, ellen tiedä, että vaste on hyvä.
Lääkäri sanoi, että jos glivec ei olisi vielä niin uusi lääke, sanottaisiin mulle tässä vaiheessa näkemiin ja kontrollit loppuis tähän. Kokemuksesta ovat sitä mieltä ettei yli kolmosen vaste laske (6-7 vuoden kokemus). Mutta kyllä kuitenkin 3 x vuodessa otetaan kontrollikoe(siis se BCR kai).
Kysyin jälleen kerran särkylääkeasiasta. Lääkäri totesi, että kyllä panadolia hyvinkin voi käyttää. Kerroin napanneeni tarvittaessa buranaa ja ihmettelin sen sopivuutta. "Tuolla vasteella olet terve ihminen, ja kyllä terve voi buranaa ottaa" oli vastaus. OHO, en tiennytkään olevani terve :)
Joku kertoi jossain keskusteluketjussa, että glivec ei enää tehonnut, vaan lääkitystä piti vaihtaa. Nyt minua kiinnostaisi, oliko tämän henkilön vasteluku noussut yli kolmen missään vaiheessa???
Kertoisivatko muut vastelukujaan sekä sitä miten kauan on gliveciä syönyt sen saavuttaakseen.
No, aion joka tapauksessa ottaa 20 vuoden asuntolainan, kävi miten kävi!! (olisin ottanut ilman tätä joht.hematologin positiivista lausuntoakin)
Kevättä on ilmassa, lepän alkanut kukinta yskittää jo.
t.Nasuli
nasuli | 14.3.2007 klo 08:41:29