Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Hemoglobiinista
Heissan Nasuli!Kysyit siitä hormoonikierukkajutusta, minulla on siitä kokemusta mutta kysynpä nyt ihan ensimmäiseksi että miten asennus sujui - toivottavasti hyvin?
Itselleni tosiaan laitettiin reilu vuosi sitten keltarauhashormonikierukka samasta syystä kuin sinullekin. Asennus tuntui ikävältä ja tuntui että kierukka haki paikkaansa pari-kolme kuukautta. Vuoto oli epäsäännöllistä mutta onneksi melko niukkaa. Lopulta noin yhdeksän kuukautta kierukanlaiton jälkeen koko härveli tuli itsekseen pois ja sen jälkeen vuosin erittäin runsaasti kokonaisen kuukauden. Lopulta jouduin tiputukseen.
Tämä viimeisin kontrollikäynti yliopistosairaalaan oli oikein hyvä, selvisi että asennuksessa kierukka ei ilmeisesti ollut mennyt kunnolla paikalleen ja kohdussani saattaa olla jonkin sortin myopatia (lihasheikkoutta vai mitä se sitten tarkoittaakaan). Tämä gyne ei suositellut enää uutta kierukkaa vaan sovittiin että lähden leikkausjonoon odottamaan kohdunpoistoa. Nyt olen aivan innosta pinkeä ja odotan että pääsen lopullisesti eroon siitä riesasta, kuukautisista ja kohdusta siis =)
Uskon ja toivon että sinulla menee kierukan kanssa paremmin, itse taidan vain kuulua siihen ihmisryhmään jolla mikään ei mene niin sanotusti ohjekirjan mukaan.
Toivotan sinulle oikein hyvää vointia. Palataan asiaan kunhan ehditään.
*Inka