Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kevytketjumyelooma

Heips...olipa kannustavaa lukea viestiäsi että toivoa on ja myös sen että ei tämä välttämättä ihan heti tämä elämä saatakaan loppua. Itsekin olin 54 viime vuoden lopulla kun kuulin diagnoosini...nyt täytin 55 pari viikkoa sitten ja tosiaan tätä revlimidiä napsitaan nyt sitten 3 viikkoa.
Tänään kävin Peijaksen hematologiassa hakemassa reseptin suun tulehduksen hoitoon. Sain myös sellaisia ampulleja joita sekoitetaan ja joilla kurlataan ja purskutetaan suuta...samoin sain maisteltavakseni ravintovalmistejuomia (3 kpl) koska vähän valittelin tätä vihannesten ja hedelmien puutetta nykyruokavaliossani.
Ehkä ei kuitenkaan ole minun juttuni nämä ravinnelisät...ehkä yritän ostaa jotain monivitamiinia ja vaikka väkisin syödä jotain vitamiinipitoista.
Pääsiäisen jälkeen menen taas zometa-tiputukseen ja sitten onkin enemmän huono olo pari päivää...mutta ei huolta...aina se ohi menee.
Ihanaa kuulla että ihmiset ovat saaneet apua kantasoluhoidoista ja se on varmaankin myös minulla edessä, en tosin tiedä milloin. Onneksi on neljä siskoa että josko edes joltakin löytyisi sopivat solut..sen näkee sitten kun se tulee eteen.
On vaan aika pitkäveteistä tämä kotona "makaaminen"...fysioterapiaa pari kertaa viikossa ja kun on tuo lihassairaus niin eipä juuri tuolla lumikinoksissa kävellä. En ole ikinä odotanut kevättä näin paljon kun nykyään että pääsisin tuonne ulkopuolellekin edes vähän liikkumaan.
Hyvää viikonloppua koko foorumille ja koitetaan jaksaa ja iloitaan pienestä auringonpaisteesta vaikkapa.
Janeth | 19.3.2010 klo 17:56:56