Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kevytketjumyelooma

Tämä kevytketjumyelooma..muuta en vielä osaa sanoa..perjantaina sain toisen zometa tiputuksen ja meni paljon hienommin kun ensimmäinen...ei tullut huono olo, vähän on lämpöä ja jäsenkipua ja voimat ihan pois mutta muuten ok. Mulla tämä lihastauti kun heikentää lihaksia ja tuo liikkuminen on muutenkin huonoa niin jotenkin nämä lääkkeet kortisoni ja tämä zometa ovat vetäneet ihan veltoksi. Ensi viikolla lääkärit pistävät viisaat päänsä yhteen ja muuttavat kortisoniannostani pienemmäksi ja ja miettivät muitakin vaihtoehtoja..olin onnellinen kun jo kahden kortisonikuurin jälkeen kaikki arvot olivat jo pikkuisen parantuneet eli tässä mennään ja toivotaan että kaikki purevat tosi tehokkaasti. Tuo liikkuminen on vaan niin hankalaa kohdallani. Ainoa reipas liikuntamuotoni on ollut vesijuoksú mutta se kiellettiin nyt sitten kokonaan uimahallien bakteerivaaran vuoksi. Se harmittaa todella. Pitäisi olla oma uima-allas jossa voisi liikkua. Mutta tämä on tätä ja tähän on sopeuduttava. Olin 3 päivänä töissä välillä ja väsyin aika lailla ja nyt sitten sairasloma jatkuu ja lääkärin mukaan ainakin puolesta vuodesta yhteen vuotta...no se on varmasti hyväkin. Luultavasti saatan jo sitten jäädäkin eläkkeelle...sen näkee, pääsisin jo tämän perussairauteno vuoksi vaikka heti...Vaikka kiva olisi töissäkin olla. Kevyt toimistötyö ja 3 päivää viikossa. Mutta se infektiovaara kun on nyt niin suuri. Tulisi vaan kevät ja aurinko lisääntyisi niin elämä vármaan alkaa maistua paremmin.'Kiitoksia kaikista viesteistä ja pysytään "kanavalla".Mukavaa talven jatkoa kaikille.
Janeth | 7.2.2010 klo 07:55:33