Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kevytketjumyelooma

Janeth, kiva kun kirjoitit. Mikä myeloomatyyppi Sinulla on ?
Zometa- tiputusta minäkin saan, se on vahvaa, muistaakseni nelikymmenkertainen määkä kalkkia tabletteihin verrattuna, joista saa pienen määrän joka päivä.
Minulla ei ole kokemuksia lääkkeiden käytöstä, mutta olen nyt huomannut että alussa tulleet oireet läksivät tiehensä kun eivät saaneet alistettua minua. Talidomidi ei sovi kaikille, siksi on keksitty monenlaisia muita lääkkeitä.
Se soluhan on pikku nulikka, joka tulee luvatta toisen kotiin ja alkaa perustamaan suurperheen.
Alussa tuli joskus selkä kipeäksi, silloin läksin ulos kävelylle. Kävelin hieman vaivalloisesti ja hitaasti ajatukset kipukohdassa. Sitten päätin väsyttää solunulikan. Ryhdyin liikunnanopettajaksi. Ajatuksissani kuulin äänenikin, sanoin seis. Laitoin musiikkia soimaan, tutut reippaat sävelet ja mieltäkohottavat sanat - aloitin opetuksen ajatuksessani. Nyt kävellään reippaasti kädet olkavarsista asti heiluen, vasen, oikea... Hyvä hyvä näin juuri, kaikki minässä tulkaa mukaan, ei jännittäen vaan rennosti, ei laahustaen......ja seis. Pyöritä kättä olkavarresta asti isoa ympyrää eteen sitten taakse .... jne..
Kas kummaa, kolotukset hävisivät ja olo oli hyvä. Solunulikka olikin huonokuntoinen "sohvaperuna". Reipastahtinen liikunta ja lumessa tarpominen pistää posket hehkumaan ja olo on nuortunut.

Hyvän olon tunnetta meille kaikille !

päivikki 9 | 7.2.2010 klo 02:29:45