Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: myelooma

Hei kaikki myeloomalaiset ystäväni

Lääkitykseni alussa Talidomidin kanssa piti ottaa Primaspania (disperiini), mutta nyt sitä saa ottaa tai jättää ottamatta, sillä ei ole paljon mitään merkitystä, sanoi lääkäri. Talidomidi tekee suoniin tukoksia ja sen ohjeessa kehoitetaan ottamaan tukoksia estävää mutta ei disperiiniä. Mitähän muut käyttävät ?

Minulla on kahdessa kohtaa luun päällä liikkuva litteä patti, niissä kohtaa on myös luupesäkkeet. Olen jostakin lukenut että liikkuva patti ei ole vaarallinen. Sillä patilla ei ole merkitystä, sanoi lääkäri. Miksi patti on kasvanut, mitä se kertoo ?

Zometa tiputus oli kerran kuukaudessa, sitten tuli kahden kuukauden väli ja nyt kolmen kuukauden väli.
Tiputuksen harventuessa luustossa on alkanut kiertelemään pieniä kiputuntemuksia useimmin kuin ennen. Erityisesti olen huolestunut toisesta ranteestani, joka kipuilee useimmin ja jossa on liikkuva patti sekä pesäke.
Kynnet ovat huonontuneet, liuskoittuvat.

Syön Kalcipos + D ja mangneesiumia pukista, mutta Zometa vahvistaa luuta syöpäsoluja vastaan, muistaakseni jotenkin näin ...

Onkohan kysymys rahasta eli jos Zometa on niin kallista että harvennetaan tiputuksia ?

Olen kiitollinen jos saisin kysymyksiini vastauksia.
Hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamista.

päivikki

päivikki 9 | 5.3.2010 klo 21:32:18