Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

myelooma

Heippa taasen...Olen saanut pitää viikon tauon Revlimidistä ja tunsin suorastaan olevani lähellä normaalia ihmistä. Sunnuntaina tosin vedin viikon kortisonisatsin ja taas vähän huippailee. Huomenna alkaa seuraava revlimid-satsi, eli kolme viikkoa sitten sitä. Aikamoisia oireita on välillä ollut, tosin vaihtelee päivittäin. Huimausta, yskää, huonoa oloa, ruoka ei maistu...(kummallista kun en pysty syömään perunaa, en mitään tuoreita vihanneksia jota olen tottunut syömään päivittäin) kaikki maistuu pahalta suussa ja pitää oikein miettiä mitä saisi alas. Jano on valtava koko ajan ja juoda tietenkin pitääkin. Viime sunnuntai-aamuna heräsin siihen kun koko suu oli täynnä rakkuloita ja kieli oli ihan turvoksissa. Lääkärin mukaan joku tulehdus iski ja kortisonisatsin jälkeen se hävisi melkeinpä vuorokaudessa. Lihakset ovat väsyneet kun jo lihastaudin takia ovat muutenkin. Heikko olo ja vapina on aika voimakasta. Kädet vapisevat välillä niin ette aamun hesarista meinaa saada sivua käännettyä. No, huomenna tosiaan aloitetaan taas 3 viikon annos ja toivotaan että ei uusia outoja oireita ala ilmaantua. Myelooma-arvot ovat laskeneet ihan mukavasti hoidon vuoksi ja kai sitä pitää kestää nämä muut vaivat jos siitä hyötyä on. Olen saanut diagnoosini vasta loppuvuodesta 2009 eli ei ole vielä ehtinyt paljonkaan erilaisia hoitoja kokeilla.
Tsemppiä kaikille meille ja uskotaan että elämä vielä voittaa ja kevät tulee ja aurinko paistaa. Kunhan nuo lumivuoret katoavat niin josko sitä piristyisi ja pääsisi uloskin paremmin.
Voimia kaikilel toivottaa Janeth Vantaalta.
Janeth | 16.3.2010 klo 17:23:30