Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kevytketjumyelooma

Hei,minulla todettiin myelooma myös 2002 ja hoidot aloitettiin 2006,
Monenlaisia hoitoja olen saanut aloitettiin talidomilla sen jälkeen vad-hoidot jotka ei tehonneet minulle.Sain uudelleen talidomia joka aiheutti minulle hermovaurioita jalkoihin ,minulla on huono pintatunto jaloissa polviin saakka.Velkade-hoitoja sain 2 kuuria muistaakseni jotka ei kuitenkaan laskeneet paraproteinia nollaan.Velkadesta sain myös tuntohäiriöitä ,mutta niiden pitäisi olla palautuvia toisin kuin talidomista ainakin lääkäreiden mukaan.Velkadesta ei suurempia haittavaikutuksia muistaakseni ollut ,mutta mehän kaikki reakoimme eri tavalla lääkkeisiin.
revlimidiä sain myös joitain kuureja ,mutta paraproteinia ei saatu ennen autologista siirtoa nollaan.Nyt kuitenkin voin hyvin kun siirrosta on kulunut puolitoista vuotta ,tauti on ainakin vielä pysynyt poissa .Käyn 3 kuukauden välein kontrolissa.Terveisin Iitsu
iitsu | 18.3.2010 klo 22:40:48