Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Magneettikuvauksen tulokset - milloin?
Mulla on tullut magneettikuvauksen tulokset aina postitse, muistaakseni parin viikon sisään. Mulla on siis ihan hyvän laatuinen aivokalvonkasvain. Tosin se kasvaa näköhermossa ja toistaiseksi on näkö mennyt toisesta silmästä, mutta toisessa on vielä tallella. Sitä on leikattu pari kertaa ja magneetissa olen käynyt noin 5-6 kertaa. Tässä juuri aikaa odottelen magneettikuvaukseen. Silloin kun kasvain oli alkanut uudelleen kasvamaan ekan leikkauksen jälkeen, sain tosiaan tiedon tuloksesta postitse. Siinä kerrottiin, että kasvain oli levinnyt toisenkin silmän näköhermoon. (Ekasta silmästä meni näkö ekassa leikkauksessa)Mun mielestä oli aika törkeetä ilmoittaa kirjeellä, että pari kuun päästä leikataan uudestaan. TAYS:sta piti vaatia, että haluaa nähdä lääkärin. Ja lääkärin kanssa sitten keskusteltiin. Ne sanoi, että vaihtoehdot on leikkaus tai pelkkä seuranta (kun mä en halunnu leikkaukseen uudestaan). Ja siis olin kuullut, että olis mahdollisuus sädehoitoihin leikkauksen sijaan, koska olisin voinut tulla kokonaan sokeaksi siinä leikkauksessa. No, toisessa leikkauksessa se pelasti mun näön. Ja ne sanoi, että jos se vielä kasvaa niin sitten kokeillaan sädehoitoa. Sädehoito kuitenkin pelottaa myös.Kuitenkin, pointti oli se, että kirjeellä, hyvänenaika ne ilmoitti kirjeellä, että ne tekee jotain joka voi tehdä mun sokeaksi. Mutta johtuiko tämä nyt siitä, että en ollut kiireellinen tapaus? Ne siirsi mun leikkausta muutamalla viikolla siitä mikä se piti olla, ne sano, että viikot ei merkkaa, mut sit jos venyy kuukausia, niin sit merkkaa, ku ei se niin nopeesti kasva. Mutta olis silti voinu ilmottaa jollain muulla ku kirjeellä, et olis saanu heti kysyä jotain eikä vasta kuukauden päästä kun sai ajan lääkärille.
- Magneettikuvauksen tulokset - milloin?Pajunkissa
- Re: Magneettikuvauksen tulokset - milloin?kissakala