Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Magneettikuvauksen tulokset - milloin?

Hei Pajunkissa!

Julian neuvo musiikista ja silmät kiinni olosta olivat hyvät. Minä kuuntelin kyllä ihan vaan RadioNovaa, mutta kappaleiden avulla sai seurattua ajankulua.

Kannattaa kysyä etukäteen (jos ei kerrota) kauanko siihen menee. Minulla on joka kerta (3x päästä kuvat, 1x maksasta) mennyt pään kuvauksiin 20 min, maksa taisi mennä nopeammin ja puolivälissä on aina annettu varjoaine. Laitteen ääni on kova ja pelottava, jos siitä ei tiedä etukäteen. Makasin tosiaan silmät kiinni, keskityin musiikkiin ja hengitykseen ja hyvin meni. Joka kerta jännitin, mutta enemmän sitä "mitä minusta löytyy" kuin itse toimenpidettä.

Osastolla ollessani tulokset sai kuulla viimeistään seuraavana päivänä, mutta viimeisellä kerralla olin kotona ja lääkäriaika oli viikon kuluttua kuvauksista. Silloin minullakin oli mies mukana ja se oli oikein hyvä juttu. Hän hoksasi kysyä ihan hyödyllisiä asioita, joita en ollut muistanut listaani kirjata. Samoin kotona oli kiva kysyä: sanoiko se lääkäri sinun mielestäsi että ... jne. Minulla on lisäksi tullut aina tulosten kuulemisen jälkeen, kun on ensin odottanut ja stressannut, valtava uupumus kertoa tuloksia kaikille lähiomaisille ja ystäville, jotka myös jännäävät tietoa. Kun mies on ollut mukana, hänelle voi antaa tehtäväksi soittaa ja kertoa.

Minulla on auttanut noina stressaavina odottamisen päivinä ja hetkinä musiikin kuuntelu kuulokkeiden kautta ja aikalailla kovalla. Silloin ulkomaailma jotenkin häipyy ja pystyy uppoutumaan vain musiikkiin, siinä melkein pääsen jonkinlaiseen meditaatiotilaan.

Kyllä sitä aina varmaan jännittää ja pelkää enemmän kuin terveenä osaa kuvitella, mutta kuitenkin siitä selviää.

Koita pärjätä ja kirjoittele kuulumisistasi,
Santeri
santeri | 27.4.2007 klo 22:54:29