Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Magneettikuvauksen tulokset - milloin?

Hei Pajunkissa,

Odottavan aika on tosiaan pitkä. Itselleni ensimmäisen magneetin tulosten odottelu ei onneksi ollut hankalaa, koska kaiken piti olla kunnossa ja menin yksityiselle magneettiin pääasiassa rauhoittaakseni äitini mieltä (isäni oli kuollut 6 v. aiemmin aivolymfoomaan).

Kuvaus venyi yllättävän pitkäksi (luvatusta puolesta tunnista tuntiin) ja se tehtiin alkuperäisestä poiketen myös varjoainetutkimuksena. Kuvauksen jälkeen minut kotiin päästänyt röntgenhoitaja oli todella ystävällinen ja tarkisti moneen kertaan, että minulle oli varattu lääkäriaika tulosten kuulemiseen. Silloin en osannut asiaa sen kummemmin ihmetellä kun luulin kyseessä olevan vain hyvää asiakaspalvelua. Jo silloin hoitaja kuitenkin tiesi, että kuvissa oli laajaa tuumorikasvua, vaikkei hän tietenkään voinut siitä silloin mitään sanoa.

Nyt takanani on toistakymmentä kuvausta, joista kahdessa on ollut tuloksena lisäkasvua. Ensi viikon torstaina kuulen tulokset ensimmäisestä sädehoidon jälkeisestä magneetista, eli reilu viikko kuvauksen jälkeen. Yleensä olen joutunut odottamaan tuloksia 2-5 viikkoa, joten tämä on yksi lyhimmistä kohdalleni osuneista odotusajoista.

Lääkäristä riippuen voit myös saada esitietoa varaamalla soittoajan mutta itse koen, että on helpompi saada tulokset kasvokkain, koska silloin hoksaa kysyä edes jotain. Julian neuvo ottaa vastaanotolle mukaan joku läheinen ihminen seuraksi on erittäin hyvä. Neljä korvaa kuulee paremmin ja kaksi suuta osaa kysyä enemmän ja jos tulokset ovat huonoja, niin on hyvä että et ole yksin. Toivotan sinulle rutkasti voimia tulevaan ja mahdollisimman hyviä uutisia kuvauksesta!

Lämpimin terveisin, Hipsurouva
hipsurouva | 26.4.2007 klo 07:27:27