Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Magneettikuvauksen tulokset - milloin?

Hei!

Mulla oli samanlainen tilanne, kun sairastuin 8-vuotta sitten, siis mieheni kanssa: Hän ei ollut mukana vastaanotoilla ja oletti, että kun syöpä on leikattu ja saan hoidot, olen terve ja that´s it. Ja siitä ei enää puhuta mitään. Näin kävi myös jokaisten uusiutumisten aikana. Mieheni pelkäsi ja kärsi, mutta hänestä oli niin, että ongelmaa ei ole, jos siitä ei puhuta.
Sopeutumisvalmennuskurssin jälkeen hän oli tosi pahalla päällä, siellä vaan kuulemma kaikki puhuivat kuolemasta vaikkei se todellakaan ollut niin. Itse koin sen helpottavana, koska kuolemasta halusin edes vähän puhua niin, ettei joku ollut heti sanomassa, että ei puhuta, et sinä kuole.
Nyt kun tauti on levinnyt ja muuttunut krooniseksi, mieheni on ollut mukana lähes kaikilla lääkärikäynneillä. Itselle se on ollut helpottavaa, kun hän on kuullut suoraan lääkäriltä missä mennään, eikä minun ole tarvinut kertoa ja kaunistella asioita jälkeenpäin yrittäen säästää läheisiäni.
Olen myös täyttelemässä työkyvyttömyyseläkepapruja, kun hoidot jatkuvat ties miten kauan ja paranemista ei ole tiedossa. (olen 39-v) Mutta kunhan saisi vuosia elää vielä sitten eläkkeellä, mitä se haittaa, vaikka olenkin kalju ja hoitojaksojen välillä hyviä päiviä korkeintaan viikko, se on paljon parempi, kuin kuolla heti.
Tämä meni nyt vähän o.t.
Kirjoittelehan pajunkissa tänne miten sulla menee ja mitä lääkäri sanoi ja yritä suostutella vielä se miehesi mukaan. Jos hän ei lähde, ota joku hyvä ystävä, se auttaa myös. Kysymykset kannattaa kirjoittaa oikeen tietsikalla ja kahtena kappaleena. Annat toisen lääkärille ja seuraat omasta paperista missä kysymyksessä hän on menossa. Näin voit palata takaisin johonkin kohtaan, jos unohdat vastauksen(se on nimittäin hyvin normaalia=)

Julia
julia | 26.4.2007 klo 15:53:07