Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: keuhkosyöpä

Hei,

se sädehoito on pitkävaikutteista, niin meille lääkäri sanoi Pikonlinnassa, eli ne tulokset ei heti näy. Kokemuksesta tiedän, että se ruoka ei maistu tämän sairauden aikana, ruokahalu on huono, minun mieheni on saanut sytostaattihoitoja joka vielä aiheuttaa pahanolon ja ruoka ei maistu sitävertaa. Väsymys kuuluu myöskin tähän sairauteen, koska hapenottokyky ei ole sitä mitä pitäisi. Mieheni lepää suurimman osan päivästä. Äitisi ei ehkä ole vielä ymmärtynyt, että miten vakava tämä sairaus on, vie kyllä kaikki voimat miehestä(tai naisesta).

Sinun vanhempasi ovat iäkkäitä ja on ihan ymmärrettävää, että he eivät jaksa tällaisen sairauden tullessa, saatika kun pitäisi jotain pihatöitä tehdä. Minun oma äitini on 76v. ja yrittää olla niin sinnikäs, että mikään ei edes siivousapu ei kelpaisi, mutta kun oikein puhuu...niin viimeseltä heltiää, että no tule nyt sitten auttamaan. Näin se on. Mutta kyllä tällaisessa tilanteessa saat vanhemmillesi varmasti ulkopuolistakin apua, rahalla, jos et itse pysty ja jaksa. Vanhusten ja eläkeläisten asema on tänäpäivänä todella huono, minun anoppi on 89v, ja asuu yksin, kunnan puolelta saa sen verran apua, etä käyvät anopin ulko-ovella kurkkaamassa: "on hengissä"! että näin on.

terveisin kaiku

kaiku | 17.3.2007 klo 23:15:49