Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kiitos Liljalle ja Karhuttarelle!

Hei!
Minulla on hoidoista nyt puolitoista vuotta, sain 3 x taxotere ja 3 x CEF. Minulla on samantapaisia kokemuksia, kun tuntui siltä, että tosi monet kävivät töissä, lenkillä, kylässä, teatterissa ja vaikka missä hoidoista huolimatta, ja itse olin hoidon jälkeen ensimmäisen viikon sängyn pohjalla, seuraavalla viikolla vähän parempi, mutta edelleen hiljakseen kotona liikkuen, ja vasta kolmas viikko hoidon jälkeen alkoi tuntua vähän normaalimmalta. Sitten taas tulikin jo seuraava hoito, joten usko meinasi kyllä välillä loppua. Sanoin välillä kotona, että en enää seuraavaan mene, mutta niin vain kaikki hoidot tuli käytyä, ja viimeisen hoidon jälkeen toipuminen kuitenkin oli melko nopeaa.

Me olemme varmaan niin erilaisia tässäkin suhteessa, toiset pääsevät vähemmillä oireilla ja sivuvaikutuksilla kuin toiset. Minulla oli myös painon kanssa hieman ongelmia, kun olin hoikka jo ennestään, yritin syödä, vaikka ruoka ei maistunut, ja onnistuin melkein aikaisemmassa painossani sitten pysymään, tai se laski aina hoidon jälkeen, mutta sain nousemaan ennen seuraavaa hoitoa.

Taxojen jälkeen sain Neulasta-pistoksen, jolla varmistettiin, että valkosolujen määrä ei laske liian alas, joten jotain tällaista voivat sitten käyttää, jos se tulee ongelmaksi. Yhden kerran jouduin lähtemään ensiapuun, kun kuume nousi yli 38, ja se oli heti ensimmäisen hoidon jälkeen. Sain sitten antibioottikuurin, ja selvisin sillä.

Voi olla, että kestät seuraavat hoidot jopa paremmin kuin ensimmäiset, joskus tuntuu, että elimistö tavallaan tottuu niihin, ja sietää paremmin?

Toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja vältyt flunssalta ja muilta taudeilta, koska niitä ei ole enää kiva sairastaa, kun muutenkin on heikko olo.

t. Ellinoora
ellinoora | 26.7.2009 klo 20:12:01