Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kynnet

Mulla kans CEFx6 ja nyt viisi hoitoa takana. Kynnet on pysyneet, mitä nyt raitoja on tullut hieman. Jostain kuulin, että pitäisi paljon syödä vihanneksia, vihreitä sellaisia.

Mielialan kohottamiseksi olen kuunnellut musiikkia, josta tykkään. Yleensäkin kannattaa käyttää hyväkseen kaikki, minkä tietää nostavan mielialaa. Kirjastosta voi lainata videoita joita voi katsoa sitten kun ei jaksa häntäänsä nostaa sängystä. Yleensäkin olen huomannut hyväksi sen, ettei edes yritä liikaa, vaan suo itselleen sen "lepotilan".

Joku jo vinkkasikin siitä, että taksimatkat saa Kelan kautta korvatuiksi. Jos toimeentulovaikeuksia on kannattaa ottaa kunnan sosiaalitoimeen heti yhteyttä, sieltä saa toimeentulotukea. Eikä sitä tarvitse yhtään hävetä, reippaasti vaan toimeen! Ja jos et itse jaksa kaikkea hoitaa ja ajatella, niin tukihenkilökin on saatavilla useammilla paikkakunnilla.

Minulle määrättiin 6 x CEF ja 25 X sädehoito plus pilleri. Yksi cef on vielä ja sen jälkeen tulee nuo säteet ja pillerihoito viideksi vuodeksi. Tukihenkilökin on, mutta toistaiseksi olemme vaan puhelimessa keskustelleet. Sekin on auttanut monissa tilanteissa. Hänestä on myös apua lääkärissä käynneissä ja muissa tilanteissa. Sinulle on varmaan kerrottu oman paikkakuntasi syöpäyhdistyksestä. Sieltä saat puhelimitsekin apua, jos jokin asia mietityttää.

Ota vaan reippaasti selvää kaikista mahdollisuuksista, ei sinua yksin jätetä!

Toipumisenergiaa sinulle!
Tarutar | 28.7.2009 klo 03:14:54