Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: CEF-hoitoa 6 x saaneet

Ilmeisesti tuo osapoistoni selittää sädehoidon tarpeen. Osapoistoleikkauksella hoidetuille se annetaan aina kai rutiinisti, ainakin noiden potilasoppaiden mukaan. Kun kokopoisto tehdään, ei jää ilmeisesti mitään "säteilytettävää" ja siksi kai Sinulla ei ole liitännäishoitona ollut säteitä. Olen kuitenkin ymmärtänyt ettei sädehoitoon juuri liity samalla tavoin vakavia sivuvaikutuksia, kuten sytoihin liittyy. Eli koen että hankalin vaihe tässä ovat nämä sytot, jotka ottavat niin koville. Sytoja saan koska yhdestä kainalon imusolmukkssesta löytyi yksittäisiä kasvainsoluja, isoin 0.06 mm kokoinen, joita ei pidetä metastaaseina. Ja tuo kasvaimen hormonireseptoripositiivisuus kohdallani on taas indikaatio hormoniantagonistihoidolle, mikä ilmeisesti tulee olemaan minunkin kohdallani tuo tamoxifeeni (5 vuotta). Ilmeisesti Sinulla on ollut hormoninegatiivinen. Ja se miksi taas päädytään rinnan koko tai osapoistoon liittyy kai kasvaimen kasvunopeuteen. Minulla tuo Ki67 arvo viittasi 5% kasvunopeuteen, eli ilmeisesti siis aika hidaskasvuinen. Olen itse nyt näiden kaikkien hoitojen aikana 44 vuotias ja toiveena on ettei tilanne enää tämän tiukan "matokuurin" jälkeen sitten uusiutuisi viiskympisenä tai myöhemmin. Tällaisen tilanteen kanssa elelen.
Tyrni65 | 29.7.2009 klo 18:04:16