Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30v ja kohdun poisto syövän takia

Hei iltsu, Ilona ja muut!

Ensinnäkin kuinka teillä menee? Millä mallilla iltsu sinulla on hoidot ja syövän tilanne?

Törmäsin teidän viestittelyyn kun etsin itsekin vertaistukea. Sain kuulla sairastavani KKsyöpää keväällä -13 ollessani 30v. Papan vuoksi tutkimuksen oli jo käynnistetty keväällä -12, mutta kieltäydyin tutkimuksista tullessani raskaaksi parin vuoden yrittämisen ja hedelmöityshoidon jälkeen. Papa III olikin minulla yhtäkkiä pahalaatuinen agressiivinen syöpä ja viikon sisällä minut operoitiin ensimmäisen kerran. Se ei riittäny ja syöpätyypistä johtuen en ollut soveltuva säästävään leikkaukseen vaikka olimme päätyneet yrittämään jo toista lasta. Parin viikon sisällä jouduin siis radikaaliin kohdunpoistoleikkaukseeen (jossa myös poistettiin useita imusolmukkeita ja imuteitä nivuksista) juhannusviikolla. Leikkaus meni hyvin enkä tarvinnut muita hoitoja. Toipumisessa oli kuitenkin ongelmia ja on edelleen (4,5kk leikkauksesta). Nyt ensimmäisessä kontrollissa minulla epäiltiin olevan etäpesäke nivusen imusolmukkeessa. Se onneksi osottautu hyvänlaatuiseksi. Nyt odottelen vielä tuloksia granulaatiosta ja papasta. Lääkäri mainitsikin jo mahdollisesta second look -operaatiosta, mikä tuli minulle täytenä yllätyksenä.

Koko homma on edenny tosi nopeasti ja mieli on ollut mylleryksessä jo pitkään. Kaipa siittä ensimmäisestä III lk:n papamuutoksesta, 1,5v sitten, asti. Onneksi olen päässy terapeutin kanssa asiaa läpikäymään ja elämässä on hyviä asioita, jotka pitävät arjessa kiinni. Silti tulevaisuus ja syöpä pelottaa. Kaikesta huolimatta pystyn kuitenkin elämään tätä päivää ja itse asiassa haluankin elää, en halua nyt suunnitella arkipäivän juttuja pitkälle eteenpäin ja aikatauluttaa arkeamme. Mennään fiiliksen mukaan miten jaksetaan.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti teillä on mukavaa talven odotusta luvassa!
Kirsukka | 18.11.2013 klo 09:42:52