Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: 30v ja kohdun poisto syövän takia
Hei Ilona ja muut.Taidat olla sama henkilö, jonka kanssa olen kirjoitellut toisella palstalla paksusuolileikkauksen jälkeisistä ongelmista. Minullakin on leikattu kohtu munasarjoineen pois 16 v.sitten, olin silloin 37v. Lapsia minulla on kaksi, ja niiden avulla sitä pysyi tolkuissaan kun oli muutakin ajateltavaa. Sädehoitoa minulle määrättiin silloin mutta se jouduttiin välillä keskeyttämään, enkä muista annettiinko suunniteltua määrää kokonaan.Mutta kummasti siitä sitten selvisi, 3kk välein oli kontrolli.
Myöhemmin selvisi, että olen perinyt syöpäalttiuden, kuulun myös HNPCC sukuun. Sen takia olen 3v välein kulkenut kontrolleissa. Nyt sitten syyskuun alkupuolella leikattiin paksusuoli pois (imusolmukkeet puhtaat). Olivat unohtaneet ottaa syövän merkkiaineen, nyt se on koholla enkä tiedä vielä mille aletaan. Tällä viikolla pitäisi tulla tieto. Onko sinulla Ilona seurattu tätä merkkiainetta? Voit kirjoitella minulle tuolla toisellakin palstalla.
- Re: 30v ja kohdun poisto syövän takiaMate
- Re: leikkaus ensi viikollaSiiseli
- Re: leikkaus ensi viikollakesä-09