Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30v ja kohdun poisto syövän takia

Iltaa Iltsulle!
Hyvä, että raapustuksistani on ollut apua :). Kirjoitellaan vaan, kaikki mikä auttaa, on hyvästä.
Silloin kun itse sairastuin ms- ja kr-syöpiin, minulla sattumoisin oli hyvä ja välittävä yhteisö ympärilläni. Varmaan senkin takia se alku, eka puoli vuotta, meni niin nopsasti enkä hirveesti miettinyt asiaa. Aina oli joku, joka vilpittömästi kysyi mitä kuuluu, joka kuunteli jne. Kyllähän se sitten muuttui vähän toisenlaiseksi, kun elämäntilanne ja -ympäristö vaihtuivat ...
Kun luen sinun tekstiä, tulee niin ne omat ajat mieleen. Muistan sen, miten ajatukset ja mieli vaihtelivat, tunteista toisiin, vihaa, ärtymystä, katkeruutta ja surua ja vaikka mitä. Kaikki vaan taitavat kuulua tähän juttuun, ja ajattelen, että kaikki on sallittua, kaikki on "oikein", on lupa tuntea ja ajatella.
Se oli / on kummallista, miten mieli vaihtelee itkusta nauruun: suuri suru ja vaikka mikä, sitten yhtäkkiä huomaa melkein unohtaneensa koko asian, onkin ihan hyvä olo, nauttii jostakin, sitten taas yhtäkkiä hämmentyy: miten nuo ihmiset voivat tuossa tuolleen olla, miten linnut laulaa ja aurinko paistaa, eikä ne tajua, että minulla on syöpä!
Ja miten joku pienikin kommentti, melkeinpä yksi sana, saattoi suistaa sinne surun alhoon tai sitten saada sen auringon paistamaan.
Vaan tiedätkö, että näistä kyllä selvitään.
Milloin sinut leikataan?
Ilona | 10.12.2012 klo 22:57:12