Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30v ja kohdun poisto syövän takia

Kuulostaa, että elämä on lastannut eteesi aikamoisen satsin tavaraa ... Vaan eipä sairaus kysy, onko nyt sopiva aika tulla.
Älä huolehdi siitä "käsittelemisestä", se kyllä tapahtuu ajallaan ja just siinä tahdissa kuin sulle sopii.

Jos kotipaikkakunnallasi on syöpäyhdistyksen alueosasto, kopaise, löytyisikö sieltä suunnilleen samanikäistä tukihenkilöä. Siitä saattaisi olla helpotusta, saisit jakaa asiaa jonkun vertaisen kanssa. Ja tietysti täälläkin saa puhua, purkaa ja purppasta :)

Tuosta pirujen maalaamisesta: taisin itsekin tehdä sitä (ja teen joskus vieläkin), oisko niin, että kun ensin maalaa pahimmat pirut seinille, ei voi muuta kuin todeta, että "no, tiesinhän minä tämän" tai sitten todennäköisimmin yllättyä iloisesti, kun ei niin huonosti käynytkään ..?

Mulla oli tavallaan hyvä tuuri,sillä multa poistettiin kohtu ja munasarjat, mutta mitään hoitoja en saanut. Kohtu poistettiin siksi, kun siellä oli oma syöpänsä. Kuulun HNPCC-sukuun, joillakin meistä on geenivirhe, joka altistaa hyvin vahvasti paksusuolen syövälle ja lisäksi siihen kuuluu naispuolisilla synnytinelinten syöpiä. Paksusuoli multa napsaistiin pois viitisen vuotta sitten, onneksi ei tullut avannetta, tehtiin vähän uudelleenkytkentöjä tuolla viemäristön alaosassa.

Hyvä juttu kohdallasi, että syöpä löytyi varhaisessa vaiheessa ja paikallisena. Ja tähystysleikkauksen jäljiltä toipuminen on huomattavasti helpompaa kuin avoleikkauksen. Minun munasarjat ja kohtu poistettiin avoleikkauksella ja toipuminen kesti aika pitkään. Paksusuoli puuhasteltiin pois tähystyksessä ja toipuminen oli tosi nopeaa.

Toivon sinulle hyviä asioita kaiken tämän mylläkkäsi keskelle!

Ilona
Ilona | 7.12.2012 klo 18:03:37