Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Lisää runoja... Saima Harmajalta
Minun suurimmat extreame- elämykset lähtevät luonnosta, erämaahiihdoista, vaelluksista, marjastamisesta, sienestämistä, risusavotasta, kasvimaalta, eläimistä... Hankimme itärajalta autiotilan, jota alamme kunnostamaan ja tarkoituksemme on pikkuhiljaa irroittaa itsemme tästä oravanpyörästä. Tämä sairauteni on tehnyt minut entistä tietoisemmaksi siitä, etten halua loppuelämääni olla sidottuna tehokkuus/tuottavuus oravanpyörään, jonka avulla voisin kenties kasata itselleni enempi omaisuutta vaan haluan vetäytyä hiljaisuuteen erämaan keskelle nauttimaan itseni näköisestä elämästä pieninen yksinertaisine ja halpoine huveineen.Sisältäni syöpä lisäenergialähteenään puskee entistä suurempi tahto lähteä toteuttamaan niitä unelmia, joita minulla on ollut, eikä jättää asioita vain suunnittelun asteelle! Olen sitä maalaiselämäää jo harjoitellut muutaman vuoden Keski-Suomessa pienessä hirsimökissä...
Tämä pieni kaunis runo iski sydämmeeni voimakkaasti juuri silloin, kun olin viime vuonna saanut kuulla, että äitini rintasyöpä oli edennyt salakavalasti 16 vuoden jälkeen sellaiseen pisteeseen, ettei hänellä ollut enää selviytymismahdollisuuksia.
Peipponen
- Saima Harmaja 1931 - (Huhtikuu, 1932)
Olen itkenyt lakkaamatta
läpi päivän keväisen.
Ja minun sydämeni tuska
on vuorenkorkuinen.
Mutta pieni peipponen lensi
minun ikkunani taa.
Ja se lauloi hurmaantuneena,
ja sen riemua helisi maa.
Oi Jumala! Sydämessäni
on aivan pimeää.