Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt iski kauhee paniikki

Moikka!
Sanotaan että tieto lisää tuskaa, ja joskus paniikkiakin ihan turhaan.Aikanaan kun ite sain diagnoosin luin kaikenlaista infoo ja kuuntelin kaikki dokkariohjelmat kyseisestä taudista.Siitähän seuras se että mulla oli jo semmosiakin oireita jotka kuuluu vaan eturauhassyöpään...siis naiselle aika mahdottomia.Aika pian onnex tajusin et parhaan ja asiallisimman tiedon saan omalta lääkäriltä.
Kun tauti sitten uusi,lekuri sano et se on muuttunu krooniseks ihan kuten reuma,diabetes tai sydänvaivat.Sitä pitää seurata ja lääkitä mutta sen kanssa pärjää.Jos tilassa tulee muutoksia rukataan lääkitystä mut niinhän tehdään muissakin sairauksissa.
Tällä hetkellä mun papereissa lukee "laajalle levinnyttä rintasyöpää sairastava potilas..." etäispesäkkeet on maksassa ja luustossa 2 kohtaa.
TYKSin alueella on ollu käytäntönä että leikkauksen jälkeen otetaan tt-tutkimukset ja luustokartta(isotooppikuva).Kuten "päivä kerrallaan" kirjoitti,niistä saadaan lähtötaso ennen ensimmäisiä hoitoja ja niihin verrataan seuraavia kontrollikuvia.
Kyllä mullakin ärtymispiste laskee mitä lähemmäs kontrollit tulee,ja niitä on tän kuluneen 2 vuoden aikana ollu muutama.Koko ajan olen ollu hoidossa ja ns. normaali lekurikäynnit ei hermostuta yhtään mut kun tietää et pöydällä on viimisin tt-kuva on hermostuminen ja keskittymiskyky sekasin.
Tää ei o kivaa mut minkäs teet.Olen huomannu et löysässä hirressäkin pystyy ajoittain hengittämään ;-)
Tsemppiä!
Mirja
Mirja | 24.4.2007 klo 10:30:16