Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nyt iski kauhee paniikki
Hei Josba!Onko niin että olet menossa vasta leikkaukseen, sitä ei siis ole vielä tehty?
Jos syöpä on lähettänyt etäpesäkkeitä kainalon imusolmukkeisiin (kuten käsittääkseni noin 50% rintasyöpäpotilailla on, korjatkaa jos olen väärässä muistikuvieni kanssa), niin metastoituneita imusolmukkeita ollessa vähintään neljä, tehdään levinneisyystutkimukset. Itselläni täyttyi juuri tuo kriteeri neljä joten kainalot evakuoitiin ja tehtiin levinneisyystutkimukset: luustokartta sekä ylävartalon tietokonetomografia.Jos näissä tulisi ilmi jotain poikkeavaa joihin sataisiin tarkempi selitys magneettikuvauksella, suoritetaan tämä koe.
En ole tavannut ketään joilla jo ensimmäisellä kierroksella olisi ollut metastaaseja luustossa tai muualla kropassa. Jälleen kerran, korjatkaa mikäli olen pahasti väärässä.
Minule annettiin ymmärtää, että nämä tutkimukset tehtäisiin lähinnä sitä varten, että jos sairaus jossain vaiheesa uusiutuisi, on olemassa lähtötason kuvat joihin hyvin voi verrata kehittyneitä muutoksia.
Juuri puhuin ystävättäremi kanssa, jolla rintasyöpä hoidettu 13 v sitten ja saanut terveen paperit välillä. Nyt onkin rintasyöpä metastoitunut keuhkoihin ja hoitoennuste on parempi kuin jos lähdittäisiin hoitamaan keuhkosyöpää. Parantamaan ei kuitenkaan pystytä kokonaan syövästä mutta lisäaikaa antamaan.
Ja mikä on laajalle levinneen rintasyövän määritelmä?
- Re: Nyt iski kauhee paniikkiPäivä kerrallaan
- Re: Nyt iski kauhee paniikkilillukka
- Minulla taastools
- Re: Nyt iski kauhee paniikkiKehäkukka
- Anteeksi...Päivä kerrallaan
- Re: Nyt iski kauhee paniikkiPäivä kerrallaan
- Re: Nyt iski kauhee paniikkikeski-s 55
- Re: Nyt iski kauhee paniikkisanteri
- Re: Nyt iski kauhee paniikkiKsantippa
- Älkää pelätkö, kipunne lähtee poissyövästä parantunut
- Hellaakosken ja kevätmielen aatoksiakevätmieli
- Lisää runoja... Saima HarmajaltaKsantippa