Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hiukset, hiukset

Hei! Lisää kokemuksia.... takana 3xTaxotere ja 3xCEF, viimeinen hoito elokuun ihan alussa. Hiukset alkoivat lähteä 2 viikkoa ekasta hoidosta, olin leikannut pitkät hiukseni lyhyiksi ja kun alkoi vetämällä nyrkkiin jäädä kunnon tuppo, ajoin kaikki koneella pois. Päänahka oli jo kipeä, johtui tietty siitä että hiusjuuret olivat ironneet ja hiusten paino veti niitä joten se tuntui kipuna. Kipu helpotti heti kun hiukset ajoi pois.

Hoitojen aikana pientä vaaleaa untuvaa koitti tulla ja osittain oli ihan kaljuja läiskiä. Hiusten "poistamisen" jälkeen ajoin untuvat pois koko prosessin aikana vielä 2 kertaa, viimeinen kerta oli viimeisen hoidon jälkeen, ajattelin että tukankasvu vahvistuisi kun ajan sen untuvan kertaalleen vielä. En tiedä vahvistuiko mutta kyllä se oikeaksi hiukseksi muuttui.

Eli elokuun 6. päivä vika hoito, siitä noin pari viikkoa niin ajoin pääni viimeisen kerran. Sen jälkeen kasvanut niin, että on nyt noin 2-3 cm, eli mulla ihan normaali kasvuvauhti 1 cm kuussa.

Peruukkiini oli tyytyväinen, se oli nätti ja sopi minulle hyvin, mutta en sitä tykännyt käyttää, se jotenkin vaivasi ja koko ajan piti olla varovainen. Minulla tosin oli "pitkä" peruukkitukka, olisi varmasti ollut helpompaa lyhyellä! Mutta pidin sitä juhlissa tms. menoissa, muutoin kotona kaljuna ja muissa paikoissa (kaupat, kyläilyt jne.) pidin huivia. En huomannut että huivi olisi kiinnittänyt yhtään ihmisten huomiota, sai ihan rauhassa sen kanssa olla. Toki joskus tuntui että mahtavatko kassajonossa takana olevat katsoa/nähdä että mulla ei ole tukkaa näkyvissä lainkaan huivin reunoilla.... Mutta oli siis kesä jolloin huivi on ihan normaali asia.

Nyt on hyvin lyhyt poikatukka se on ihana!! On aivan mahtavaa kun ei enää tarvitse peruukkia jos on jotain menoa,voin olla siis ihan itsenäni missä vaan! Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja nyt on ollut kiva kuulla ystäviltä että tämä mikrotukka sopii mulle tosi hyvin, eipä olisi uskonut!

Nyt siis 3 kk viimeisen hoidon jälkeen olen vihdoin "vapaa" ja olen taas ostanut tukkatuotteita; vahalla laitan sivujakauksen ja lakkaa päälle että pyörylät ei sojota! Tämä pikkutukka ei herätä vastaantulijoissa minkäänlaista ihmetystä, en ole ainakaan huomannut :)

Mulla ripset ja kulmat lähtivät vasta viimeisen hoidon aikoihin mikä oli yllätys, luulin jo etteivät lähtisi. Mutta alkoivat kasvaa heti takaisin, vaikkakin TODELLA hitaasti; ne eivät ole vieläkään, 3kk jälkeen "normaalit" vaan epätasaiset, sekavat, sojottavat, muutama pidempi karva joukossa jne. Mutta koko ajan ne kasvaa, sen huomaan. Hidasta vaan on.

Voimia vaan kaikille jotka aloittelevat sitä rumbaa, se on kurjaa kaikin puolin mutta luojan kiitos se helpottaa kyllä, aikanaan!!
paranen | 16.11.2009 klo 14:06:09