Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hiukset, hiukset

Minulta hiukset alkoivat hissuksiin kiihtyvällä tahdilla irtoilla noin kolmannella viikolla ensimmäisestä CEF-tiputuksesta. Ahdistuin siitä, koska tukkani oli hyvin pitkä ja kaunis ja ajoin kaiken sitten kerralla pois itse, partahöylällä. Olisi kannattanut aluksi leikata vain lyhyeksi, sillä loppujen lähteminen oli hitaampaa ja omaa tukkaa olisi ollut ehkä pidettäväksi vielä jonkin aikaa. Nyt kun aikaa hoidoista on kolme kuukautta, minulla on jo lyhyt poikatukka ja kulmakarvat ja alapään karvat kasvaneet takaisin. Tukka alkoi kasvaa jo sytotiputusten aikana takaisin. Sädehoidetulla alueella kainalossa ei kasva karva. Tukan laatu on myös muuttunut pehmeämmäksi.

Peruukkia en ole tykännyt käyttää missään vaiheessa. Sopivan löytyminenkin oli vaikeaa. Vihasin sitä kyllä sydämeni pohjasta: kurjaa, hiostavaa, roikkuvaa lötjäkettä. Toisaalta peruukki oli pelastuskin monessa tilanteessa. Peruukin ja lämpimän päähineen yhdistäminen nyt kylmällä on vielä vaikeampaa, joten menen nyt ultralyhyellä tukalla. Minusta se on tosi kivan ja raikkaan näköinen ja jopa sopii minulle hyvin. Tiedoksi kaikille; superlyhyet hiusmallit ovat ensi kesän trendi, joten ei muuta kuin siistimään tukan reunoja ja värjäämään lyhyetkin hiukset heti kun ne ovat riittävän tuuheat. Tämä tuuhentuminen on minun kohdallani ollut ihan silmissä etenevä prosessi.

Öisin olen pitänyt kesälläkin yöpipoa, koska pään lämpimänä pitäminen rauhoittaa ja auttaa nukahtamaan - tämä on tutkittu juttu. Nyt en aina muista laittaa, koska ilmeisesti tukka on jo sellainen karvamatto, että lämmittää kivasti sisätiloissa.

Toivotan kaikille hoitoja aloittaneille suurta, suurta kärsivällisyyttä. Alkumetreillä ja hoidon kestäessä iskee helposti toivottomuus ja masennus, viehän hoito kuukausia, mutta lopussa on sitten sitäkin suurempi helpotus edessä! Itselläni loppuivat sädehoidot tällä viikolla, Tamoilla mennään tulevat vuodet.
Tyrni65 | 14.11.2009 klo 13:03:47