Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytoputkessa (jatkoa Sytoputken alussa -keskusteluun)
hei!viides CEF häämöttää jo ens viikolla...Lillukka ja Mimi:kyllä te CEFistä selviätte. Suosittelen että syötte kevyesti ennen eka tiputusta ja pyydätte että laittavat kortisonia ja vatsanhoitolääkettä suonen kautta myös. Tiputuksen jälkeen kevyttä ruokailua, pienet annokset vaikkapa kaurapuuroa, näkkileipää, kivennäisvettä jne. Vaikka tuntuu että pystyy syömään niin ottakaa silti iisisti sillä CEF vaikutukset voivat tulla myös viiveellä, minulla yököttävä olo yleensä pahinta 4. pv CEFistä. Vatsa turpoaa myös helpolla joten kaikki kaasua aiheuttavat ruoat kannatti ainakin minun jättää suosiolla pois(Omenat, kaali, herneet, kerma jne). Ummetus myös minun ja monen muun riesana, pellavansiemenet aamuisin ja puuro iltaisin auttavat hyvin siihen vaivaan. Ja mä ainakin otan 5 päivää aamuisin myös kytrilin (1 mg on riittäny mulle). ja muitakin lääkkeitä löytyy, nimimerkki Miu on kirjoittanut aiheesta, jos pahoinvointi oikein kamala.Toivotaan että pääsette helpolla CEFistä!!! Minä ainakin koen että joka kerran jälkeen se on mennyt paremmin kun olen osannut syödä oikein eli sopivaa ruokaa oikeaan aikaan sekä löytänyt itselleni sopivan lääkerytmin, annostuksen ja lajin.
Voimia teille kaikille jotka olette sytoputkessa!
- Re: Sytoputkessa (jatkoa Sytoputken alussa -keskusteluun)piastar