Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt ottaa kaljuun..

On tuo lehtien kirjoittelu aivan vastuutonta, eiväthän toimittajat millään voi luvata, että heidän ohjeillaan joku muka säästyisi syövältä. Tai oikeasti edes yhtään vähentäsi sen riskiä. Minua on nämä jutut kanssa tosissaan ärsyttäneet. Mehän tiedetään miten asiat oikeasti on, olemme asiantuntijoita, mutta jutut varmasti vaikuttavat monen terveen ihmisen ajatuksiin syövästä ja sen syistä. Vieläpä tällaiset lehdet joita on totuttu pitämään ihan hyvämaineisina ja asiallisina kirjoittavat näitä juttuja, niin monethan uskovat niihin täysin. Melkein tuntee ihmisten ajatukset ja salaa mittailevat katseet niskassaan, tuo on syönyt liian rasvaista ruokaa, on varmaan käyttänyt alkoholia liikaa, sen siitä saa kun juo kahvia eikä teetä, olisi tuonkin kannattanut ottaa aurinkoa aamulla...

On tässä taudissa sulattelemista tarpeeksi ilman asiattomia kommentteja taudin syystä tai ennusteesta. Itse olen kuullut mm.
- Nythän se tauti on leikattu pois, ei sulla ole mitään huolta enää.
- Nykyäänhän ne hoidot on niin hyvät että kaikki paranee.
- Eihän niistä nykyisistä sytostaateista edes hiukset lähde.
- Koeta kestää muutama päivä, sitten se on ohi.
- Xxx:n vaiva on pahempi kuin tuo sinun sairaus.

Voitaisiin vaikka koota kirja noista sammakoista.

Mielialat vaihtelee täälläkin, itselläni ainakin on niin kovat vaihdevuosivaivat päällä, että varmasti johtuu niistäkin. Välillä olen valtavan iloinen ja onnellinen, seuraavassa hetkessä kieriskelen itsesäälissä.
Sartsa | 24.5.2007 klo 11:45:05