Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt ottaa kaljuun..

Hei!

Sammakoista puheenollen: Olin suurella joukolla kyläilemässä ystävieni kanssa edesmenneen ystäväni vanhempien luona kun paikan emäntä kysyi minulta monen ihmisen kuullen, että onkos minulla ollut sukupuolitauteja kun olen saanut kohdunkaulansyövän. Sen sijaan että olisin jättänyt vastaamatta tai kysynyt vastavuoroisesti hänen omista sukupuolitaudeistaan änkytin hämmästyneenä, että ei ole ollut. Johon tämä ihminen jatkoi, että oletkos varma. Jo tästä tuli jälkeenpäin niin kurja olo että itketti koko seuraavan päivän, miltähän olisi tuntunut, jos niitä sukupuolitauteja tosiaan olisi ollut...

Tällainen epäkorrekti kysymys on mielestäni rinnastettavissa siihen, että vieraat ihmiset kovat kyselleet ko. ihmisen lapsen tapaturmaisesta kuolemasta tämän vanhemmilta ja epäilleet sitä itsemurhaksi. Ja kyselijät ovat vielä varmistelleet, että oletko nyt aivan varma ettei ollut itsemurha... Tässä tapauksessa harkitsemattomia kysymyksiä minulle esitti siis ihminen, jonka tiedän kuulleen niitä itsekin.

Yritän pysyä järkevänä ja muistaa, että kaikilla on omat vastoinkäymisensä elämässä. Välillä kuitenkin hämmästyttää ihmisten ajattelemattomuus ja oma reaktiokyvyttömyys näissä tilanteissa. Pitäisi pystyä suojelemaan itseään, mutta välillä se on vaikeaa.

Koitetaan jaksaa.
Lifeline | 24.5.2007 klo 12:36:51