Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt ottaa kaljuun..

Huomenta Etelä-Suomesta!

Täytyypä kurkata Rochen sivuille, mielenkiintoista. Niillä on hyvät ne luustokipu-sivutkin.

Luen kiinnostuneena syöpään liittyviä asioita, mutta ihan itseäni säästääkseni, hyppään yli nämä "näillä elämäntavoilla ja ruokavaliolla ennaltaehkäiset syöpää" -jutut. En vaan kerta kaikkiaan halua mieltäni pahoittaa.

Samoin en tunne minkäänlaista syyllisyyttä sairaudestani. Elämäni rankimmat kaksi vuotta elin juuri ennen sairastumistani eli poikani sairasti. Mutta enhän mitenkään jaksa elää sen ajatuksen kanssa, että poikani sairaus aiheutti syöpäni ja nyt minun sairauteni saa jollain toisella perheenjäsenellä puhkeamaan jonkun muun sairauden. Sellaisia lapsi-, työ-, koti-, opiskelu- tms.stressejä on varmaan kaikilla. Niinkuin joku kirjoitti nehän ovat elämää.

Nyt on kuitenkin hyvä hetki ajatella, miten olisi järkevää elää tästä eteenpäin. Kannattaako kiirehtiä ja hermoilla, jos sen voisi välttää. Punaisessa Langassa Raisa Cacciatore kertoi, miten Jorma Palo oli sanonut, että syöpään sairastumisen jälkeen ehtii tehdä kaiken tarpeellisen; epäolennaiset asiat karsiutuu.

Olen myös oppinut uudenlaista itsekkyyttä, minä ja minun hyvinvointini on tärkeää eikä se ole mikään itsestäänselvyys, vaan minun pitää huolehtia itsestäni.

Hyvää sunnuntaita kaikille ja erityisesti huomenna hoitoon lähteville voimia:)
Santeri
santeri | 27.5.2007 klo 10:46:00